נתניהו ומייק פנס
נתניהו ומייק פנסצילום: אבי אוחיון /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא הבוקר (רביעי, שעון ישראל) מוושינגטון לישראל, לאחר טקס החתימה על הסכמי השלום עם בחריין ואיחוד האמירויות.

טרם ההמראה אמר נתניהו: "אנחנו מסיימים עכשיו ביקור היסטורי בוושינגטון, בו חתמנו על מסמכי הכינון של שני הסכמי שלום עם שתי מדינות ערביות. את הפירות של ההסכמים הללו אזרחי ישראל יראו מהר מאוד, אבל הם יעמדו לנו לדורות. כל אחד שהיה במקום הבין, שעשינו תפנית היסטורית לטובת מדינת ישראל, ולטובת השלום.

''אני חוזר עכשיו לארץ עם שלוש משימות, אחת - להילחם בקורונה, שתיים - להילחם בטרור, שלוש - להמשיך להרחיב את מעגל השלום''.

ראש הממשלה התייחס לירי הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל, ואמר ''אני לא מתפלא שהטרוריסטים הפלסטיניים ירו לעבר ישראל בדיוק בזמן הטקס ההיסטורי הזה. הם רוצים להחזיר את השלום לאחור, הם לא יצליחו בזה. אנחנו נכה בכל אלה שידם שלוחה לפגוע בנו, ואנחנו נושיט יד לשלום לכל אלה שידם שלוחה לשלום איתנו".

מוקדם יותר נפגש ראש הממשלה עם עם סגן נשיא ארה"ב מייק פנס ועם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו בבלייר האוס בוושינגטון.

תיעוד: רגע פיצוץ הרקטה באשדודעיריית אשדוד -מוקד 106-מוקד רואה

בתוך כך, מצבו של הגבר שנפצע אמש כתוצאה מנפילת הרקטה באשדוד הידרדר במהלך הלילה ומצבו מוגדר קשה. הוא הועבר לטיפול נמרץ.

אל בית החולים אסותא באשדוד הגיעו ממטח הרקטות אמש 7 פצועים בהם אישה בהיריון באורח קל שנפצעו מרסיסים. בנוסף אליהם הגיעו לבית החולים עוד שני נפגעי חרדה.

מבית החולים נמסר כי "במהלך הלילה חלה התדרדרות במצבו של הפצוע הבינוני - קשה מאירוע הירי על העיר אשדוד. מצבו התייצב, הוא סובל מפציעה רב מערכתית, מורדם, בטיפול נמרץ מצבו מוגדר קשה אך אינו נמצא בסכנת חיים".

ירי הרקטות הגיע בשעה שבוושינגטון חתם ראש הממשלה בנימין נתניהו על ההסכמים ההיסטוריים עם איחוד האמירויות ובחריין.

13 רקטות נורו לפנות בוקר (רביעי) מרצועת עזה לשדרות ומרחב עוטף עזה. איש לא נפגע. הירי נמשך כ-40 דקות, ומערך כיפת ברזל יירט שמונה מן הרקטות.

רקטה אחת נפלה על כביש ליד אחד היישובים במועצת שער הנגב. הרקטות שוגרו בד בבד עם תקיפה של חיל האוויר ברצועה, שהגיעה בתגובה על ירי הרקטות אמש לעבר אשדוד ואשקלון. לאחר מכן, תקף צה"ל פעם נוספת בתגובה למטחים על שדרות ועוטף עזה.

זירת הנפילה באשדודאביב הרץ/TPS