ראיון עם יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, אומר כי כדי לפתור את סוגיית הירי מעזה, ישראל תהיה חייבת לצאת למבצע צבאי נרחב.

"כולם מבינים שהפיתרון היחיד הוא כיבוש הרצועה, ניטרול כל תאי הטרור והמחבלים ופירוזה מטילים ונשק. השאלה היא מתי זה יקרה. את העיתוי מדינת ישראל צריכה לקבוע וברור שיהיה מחיר שנצטרף לשלם. אין פיתרון אחר", דברי זוהר בראיון לערוץ 7.

הוא התייחס להסכם השלום עם האמירויות ובחריין ואמר, "יש הסכם שלום היסטורי עם משמעויות גדולות מאוד למדינת ישראל. האזור כולו מתגבש סביב עמדה שצריך ומשתלם לעשות שלום עם מדינת ישראל. חשוב מאוד שראש הממשלה עשה את השינוי של שלום תמורת שלום מרענן מאוד והוא לזכותו של ראש הממשלה".

עם זאת, לזוהר יש ביקורת על עיכוב הריבונות. "זה לא סוד והבעתי את אכזבתי מהחלטת ראש הממשלה לדחות את החלת הריבונות אבל אני לא מתכוון לוותר עליה. הגיע העת שנחיל את הריבונות על כל שטחי ארץ ישראל. זו המדינה שלנו. אם יגיע הרגע שראש הממשלה יוכל להניע את התהליך הזה אנחנו נדחוף בכל העוצמה. כרגע זה לא שם, אנחנו בתהליך שלום עם הרבה מדינות ברחבי המזרח התיכון וכל עוד יש התקדמות במישור הזה, לצערי הרב עניין הריבונות יידחה. אני מאוד מקווה שהדבר יחזור מהר לסדר היום והעיתוי הנכון הוא לקראת סיום הכהונה של דונלד טראמפ ואני מקווה שכך יפעל ראש הממשלה".

יו"ר הקואליציה חושב שהתפרצות הקורונה ברחבי הארץ אינה כשל של הממשלה בלבד. "זה כישלון לא רק של הממשלה אלא של כל אזרחי ישראל שלא שמרו על ההנחיות והדבר הזה הוביל אותנו למקום בו אנחנו נמצאים. אנחנו הולכים לסגר בתקופת חגים, בעלי עסקים ייפגעו וניתן להם פיצוי משמעותי כדי שיוכלו לשרוד. אולי המהלך הזה יצמצם באופן דרמטי את מספר הנדבקים והחולים".

הוא גם מוחה על האפליה בין מפגינים למתפללים. "ההפרדה היא לא מקובלת בעיני. אם מתקיימות הפגנות אין ספק שזה מונע מאיתנו את היכולת לשכנא את הציבור ולדרוש שישמור על ההנחיות. ההפגנות הן מסיבות הדבקה ואם יש הנחיות הן צריכות לחול גם על מפגינים - שהם אנשים אנרכיסטים שכל מה שמעניין אותם הוא לייצר כאוס במדינת ישראל. צריך לייצר שיוויוניות גם כלפי המפגינים וגם כלפי המתפללים. צריך ללכת לקראת המתפללים ואני מקווה שהממשלה תפעל באופן זה".

זוהר פועל בימים אלה למנוע את פינוי 'מצפה כרמים', כפי שהורה בג"ץ. "אני לא אאפשר, כל עוד אני בתפקידי, שפינוי מצפה כרמים יתרחש. אנחנו לא מפנים ולא מגרשים יהודים מביתם. זה המוטו של ראש הממשלה ואני מאמין ומקווה שהוא יפתור את הסוגיה יחד עם השותפים בכחול לבן. יש תמימות דעים בעניין ונפעל למנוע את הדבר הזה".

זו היתה טעות להעניק לאבי ניסנקורן את תיק המשפטים?

"זה לא עניין של טעות. לא הייתה לנו ברירה. בלי להעניק לו את תיק המשפטים לא היינו מצליחים להקים ממשלת אחדות בגלל הקורונה. יש כאלה שחושבים שזו הייתה טעות, יש כאלה שחושבים שזה היה נכון, בסוף הלכה למעשה אנחנו רואים שזו לא ממשלה מדהימה ולא קל לתפקד בתוכה. יש הרבה מאוד קשיים אבל זו הייתה ההחלטה".

הקואליציה יציבה?

"כרגע אנחנו נמצאים בסיטואציה אחרת, בסיטואציה שעד ה-23 בדצמבר אם אנחנו לא מצליחים להעביר את תקציב המדינה, ואיך שזה נראה עכשיו אנחנו לא מצליחים להעביר, אנחנו הולכים למערכת בחירות. אנחנו ערוכים לתהליך כזה, אבל מצד שני לא יודעים אם זה מה שיהיה בסופו של יום. הלכה למעשה אנחנו מנסים לעבוד בשיתוף פעולה מקסימלי. הקואליציה כרגע יציבה עד ה-23 לדצמבר. הדברים ברורים: יש תקציב - אין בחירות, אין תקציב - הולכים לבחירות. אני מקווה שאחרי החגים נתכנס להחלטה לאן פנינו מועדות. אני מאחל לכל עם ישראל שנה טובה עם המון בריאות והגשמת משאלות"