סמוטריץ' לחברי הליכוד: תפסיקו לפחד ממנדלבליט וניסנקורןערוץ כנסת

הכנסת הפילה בצהריים (רביעי) את הצעת ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה) להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת תחלואי המערכת המשפטית ופרקליטות המדינה.

47 חברי כנסת הצביעו נגד ההצעה ורק שישה תמכו.

רוב חברי הכנסת של הליכוד והח''כים החרדים נעדרו ממליאת הכנסת, רק חברי הכנסת שלמה קרעי ואריאל קלנר מהליכוד הצביעו בעד. גם יו"ר ימינה, נפתלי בנט נעדר מההצבעה.

אנשי כחול לבן ובהם השרים בני גנץ וגבי אשכנזי הצביעו נגד, כך גם חברי הכנסת אביגדור ליברמן, עודד פורר ויבגני סובה מישראל ביתנו.

סמוטריץ' אמר לפני ההצבעה במליאת הכנסת: ''הממשלה הזו היא כישלון חרוץ בכל תחום. אתם כישלון בקורונה: הבאתם אותנו להתפרצות מסוכנת ולסגר שני וגם אותו אתם לא מסוגלים לנהל בצורה יעילה.

''אתם כישלון בכלכלה: לא העברתם תקציב מדינה וגם את 11 מיליארד השקלים, התוספת, שאני, כן אני, הצעתי בועדת הכספים עוד לא הבאתם לאישור הועדה והציבור והמיזמים החינוכיים והחברתיים שזקוקים לו עדיין ממתינים לתקציב שיציל אותם מקריסה בכיליון עיניים.

''אתם כישלון בציונות ובהתיישבות: ביו"ש יש הקפאה דה פקטו כבר יותר מחצי שנה. עמיר פרץ מוכר את הנגב לבדואים והם ממשיכים להשתולל ולעשות צחוק מצה"ל בגניבות מצאלים ושאר שטחי האש.

''אתם כישלון בלאחד את העם. חברי הכנסת החרדים, איזה הישג הבאתם לציבור הנהדר שלכם? שיתפתם פעולה עם הפיכתו ל"מפיץ מחלות" ושעיר לעזאזל?! לממשלה הזו, יש הישג אחד בלבד. כולכם טייחים שעוזרים לניסנקורן לבנות את החומה הבצורה שמאחוריה אתם מסתירים את השחיתות העיוותים של מערכת המשפט''.

ניסנקורן: "לא למדתם פרק אחד באזרחות בחיים שלכם"ערוץ כנסת

''אבי ניסנקורן, הוא ראש הממשלה האמיתי וכולכם עובדים אצלו. אתם יודעים למה? כי אתם מפחדים", המשיך סמוטריץ'. ''אתם מפחדים ממנדלבליט ונותנים לו לנהל את המדינה. אתם מפחדים מניסנקורן ונותנים לו להיות ראש הממשלה האמיתי, לא זה "החלופי", אלא זה האמיתי שכולכם סרים למרותו. אתם מפחדים מהנשיאה חיות, ונותנים לה שוב שוב לפסול כאן חוקים, לפגוע בביטחון ובמאבק בטרור ובאופיה היהודי של המדינה.

''אתם מפחדים משי ניצן וחבריו בפרקליטות ולכן חוץ מלעשות רוח מאפשרים להם להמשיך לשקר ולטייח, ולתפור תיקים אפילו לראש הממשלה ולא עושים כלום".

"בזה חברי בליכוד ובמפלגות החרדיות אתם מפחדים לטפל. כי לא מעניין אתכם שהציבור הישראלי סובל. כי לא מעניין אתכם שבוזגלו סובל מעיוות דין כמו שהוא לא מעניין אתכם כשהעסק שלו קורס בקורונה ואין לו אוכל להביא לילדים שלו. אבל אנחנו לא מפחדים ולכן הציבור מעריך אותנו ונותן בנו אמון ורוצה שנחליף אתכם בהנהגה שלו''.

סמוטריץ' הוסיף ''אתם תמנעו עכשיו הציבור ימנע מלהצביע לכם כי נמאס לו שאתם עובדים אצלכם ולא אצלו. אם תתנגדו, הציבור יתנגד לכם בקלפי. כי הוא רוצה סוף סוף ימין שיודע למשול ולא מפחד''.