מיטה יהודית. אילוסטרציה
מיטה יהודית. אילוסטרציהצילום: PIXABAY

מרביתנו תופסים את בסיס המיטה כשלדת המיטה, פרקטיקה המאפשרת לנו להפריד אותה לכדי שתי מיטות נפרדות וכן גורם המכתיב את הקו העיצובי של הריהוט.

אך בתמונה הכוללת, אנו מפספסים פרט חשוב ומהותי בתרומתו של בסיס המיטה ליום-יום והוא איכות השינה וכן שמירה על אריכות חייו של המזרן.

מגוון רחב של מחירים

ברפרוף על פני קטלוגים של חנויות ריהוט שונות, ניתן למצוא חדרי שינה יהודיים שמחיריהם נעים בין 2,500 ₪ ל-7,000 ₪, ומנגד גם מחירים שווים לכל כיס אשר נעים בין כמה מאות שקלים לעד כ-1,000 ₪.

אם כן מה עושה את כל ההבדל? ניתן למנות מספר פרמטרים לרבות: מידת ההיכרות של הציבור עם המותג, חומר הגלם ממנו עשוי בסיס המיטה (עץ מלא או אולי סנדוויץ'), מידותיה של המיטה, מידת היוקרה והגימור של העיצוב וכן הפריטים השונים המשלימים את חדר השינה.

נטייתנו אם כן, תהא אל עבר המוצרים היותר יוקרתיים, אולם חשוב לדעת כי לעתים אין זה רק הקו העיצובי או ההילה היוקרתית שאופפת את המוצר, אשר צריכים להכתיב לנו את הרכישה הנכונה ביותר.

פונקציונליות בסיס המיטה

בבחירתנו בבסיס למיטה יהודית, חשוב שנשים את הדגש על מידת הנוחיות שבפתיחתה והפיכתה למיטה נפרדת. זהו פרט חשוב בכל בסיסן של מיטות יהודיות, ומוטב יהיה לבחון את הנושא עוד טרם ביצוע הרכישה.

לעתים, הקלות או הנוחות שבביצוע ההפרדה דווקא איננה מותנית במחיר, ולמעשה ייתכנו מיטות יקרות נוחות ואף מיטות במחירים נוחים יותר שגם הן יהיו פונקציונליות ונוחות לשימוש.

סקר שוק ובדיקה הלכה למעשה, יכולים להשפיע באופן משמעותי על הרכישה.

חומר הגלם

ברכישת מיטה, מומלץ יהיה לבחון אם בסיסה עשוי מעץ מלא או לחילופין מסנדוויץ' או תערובות שונות של עץ דחוס.

אם נשים בצד את ההילה היוקרתית שמיוחסת לריהוט מעץ מלא, הרי ששלדה חזקה מעץ מלא איננה מתעקמת לנוכח המשקל הרב המופעל עליה ואיננה נחלשת עם שינוי חום-קור האופייניים לעונות המעבר בישראל.

כאשר הבסיס חלש ומתעקם בהדרגה, הרי שהוא משפיע על צורתו של המזרן ופוגם בו. נוסף על כך, השפעתו תהיה ניכרת גם באיכות השינה ובכאבי גב תכופים.

פינות מעוגלות

מומלץ בחום לרכוש מיטה שבסיסה מתאפיין בעיצוב מעוגל. הסיבה לכך איננה נובעת מהעדפה עיצובית מסוימת, ומטרתה היא להגן על הילדים והפעוטות אשר עלולים להתרוצץ בבית, ותוך כדי משחק ליפול ולהיחבל.

יחידות אחסון

לסיום, כדי לאפשר ניצול מרבי של חלל הבית, המיטה היא בהחלט אפשרות מצוינת ליצירת מיני-מחסן נגיש ופשוט. ברכישת מיטה יהודית, שימו לב אם מדובר בשתי יחידות אחסון נפרדות, אז ניתן לאחסן פריטים שונים באופן מאורגן הרבה יותר.