הפכנו לחיות טרף, להפסיק את ההרעלהערוץ הכנסת

שרת התפוצות, עומר ינקלביץ', בחרה להקדיש היום (רביעי) את נאומה במליאת הכנסת לקראת הימים הנוראים ליחס הבינאישי בפוליטיקה הישראלית.

"מכיוון שאנחנו מתעסקים בתקופה הזו בניסיונות לעצור מגיפות, והצלחנו להפנים, רובינו לפחות, שמגיפה היא דבר מסוכן לכולנו, שיש לה תוצאות הרסניות, אני מבקשת לנצל את ההזדמנות ולדבר על מגיפה נוספת, שאליה משום מה אנחנו לא מקדישים מספיק תשומת לב. היא מסוכנת לא פחות. יש לה תוצאות הרסניות, לטווח הקצר והארוך", פתחה ינקלביץ'.

לדבריה, "המגיפה הזו שאני רוצה לדבר עליה, מופצת גם באמצעות הפה מאחד לשני. גם היא ויראלית, ויש לה השפעות חברתיות ופסיכולוגיות קשות. היא הורסת חיים של אנשים, מדרדרת לתוצאות נוראיות, ואצלה אין הנחות בין מבוגרים לצעירים. המגיפה הזו, מוכרת כבר שנים רבות, היא אפילו מופיעה במקורות, ועדיין לצערנו - לא רק שלא הצלחנו למגר אותה, אלא שלאחרונה בעקבות מערכות הבחירות והקיטוב החברתי, היא התגברה, ויצאה מכלל שליטה. אני מדברת, על מגיפת לשון הרע".

"החיידק המילולי הזה נורא לא פחות מחיידק הקורונה. השנאה, הקיטוב, פריצת כל הסכרים, הטוקבקים המרושעים, ושפיכת הדם האישית. מה שקורה בפוליטיקה זו מראה חברתית, שמדגימה מה קורה לצערנו בציבור.כיהודים, אנחנו מאמינים שמגפה בסדר גודל של הקורונה לא מגיעה סתם", ציינה השרה.

היא הוסיפה כי " בוודאי בימים אלו של חשבון נפש, אנחנו נדרשים לחשוב - מה הקב"ה רוצה מאיתנו. אני לא יודעת חשבונות שמיים, אבל רוצה רק להניח פה הצעה: אולי זה לא סתם שאנחנו נדרשים לשים מסכות על הפה. אולי יש פה מסר: היזהרו לא רק מהחיידקים הפיזיים שאנחנו מפיצים מהפה, אלא גם, ואולי בעיקר, מהחיידקים המילוליים".

ינקלביץ' אמרה כי בדרך כלל, כשעם ישראל נמצא במשבר, הוא יודע להתאחד. "תראו איך בזמן מלחמה אנחנו שוכחים מהמחלוקות וההבדלים והופכים למשפחה אחת. אני לא יודעת למה, אבל דווקא במשבר הנוכחי, נראה שהקורונה מביאה עימה רוח אחרת. כמה ארס נשפך פה בחודשים האחרונים על אנשים, על ציבורים שלמים. איזה שיח בוטה מופץ ביננו - בתקשורת, ברשתות החברתיות ובציבור. איך הפכנו מבני אדם, לחיות טרף?".

"אתמול חתמנו על הסכמי שלום היסטוריים. אבל, אף שלום מבחוץ לא יפתור לנו את הבעיות אם לא נעשה שלום בתוכנו, אם לא נפסיק להרעיל את עצמנו במו פינו. נשארו לנו ימים ספורים עד לכניסתה של השנה החדשה. זה הזמן לעצור הכל ולקבל על עצמנו להפסיק להפיץ את מגפת הרכילות, לקטוע את שרשרת ההדבקות המילוליות. אולי כדאי שכולנו נכריז: לשון הרע, לא מדבר אליי", סיכמה השרה.