למידה מרחוק
למידה מרחוקצילום: Chen Leopold Flash90

מערכת החינוך תעבור החל ממחר (חמישי) למתכונת של למידה מרחוק, תוך התאמתה לצרכים המשתנים של שכבות הגיל השונות.

לקראת המעבר ללמידה מרחוק משרד החינוך מפרסם את הדגשים לתכנית הפדגוגית של הלמידה מרחוק שפורסמה טרם פתיחת שנת הלימודים.

בנוסף, מפרסם המשרד את קו הטלפון למתן סיוע רגשי. הוא יעמוד לרשות תלמידים, עובדי הוראה והורים לכל אורך תקופת החגים.

לצד המעבר ללמידה מרחוק על רקע הסגר הכולל, הוחרגו פעילותם החינוכית של מוסדות החינוך המיוחד, מרכזי נוער לנוער בסיכון, פנימיות, מועדוניות לילדים בסיכון, מרכזי חינוך טכנולוגיים ומפת"נים, יחידות קידום נוער ותכנית היל"ה, כיתות אתגר ומב"ר. מוסדות חינוך אלה ילמדו על פי המתווים.

בחינות הבגרות שיתקיימו לאורך הסגר הוחרגו אף הן. יצויין, כי מוסדות החינוך יישארו פתוחים ועובדי הוראה יוכלו להגיע אליהם כדי לקיים מתוכם את הלמידה מרחוק.

בבתי הספר הללו ישמרו על כללי המרחק, ההיגיינה והבריאות.

שר החינוך, יואב גלנט, אמר כי "מאז כניסתי לתפקיד נקטנו בשורה ארוכה של צעדים כדי להבטיח את פעילותה של מערכת החינוך בשגרת קורונה. למדנו את הבעיות שהיו בגל הראשון ובכלל זה את הפערים בתחום הלמידה מרחוק. לאור זאת, החלטנו להקצות כ- 1.2 מיליארד ש"ח לשם טיפול בתשתיות טכנולוגיות חדשניות, פיתוח תוכן דיגיטלי, הכשרת מורים ורכישה של מחשבים אישיים לתלמידים. אנחנו פועלים כדי לתת מענה למחסור רב שנים, ולפיכך המענה יתמשך כשנה. יעד הביניים הוא להגיע ליישום של 50% מהתכנית בינואר 2021".

"במהלך תקופת הסגר מערכת החינוך תיתן את המענה הנדרש לבתי הספר ולתלמידים. אנשי החינוך המצויינים שלנו ימשיכו לפעול במחויבות ובמסירות למען התלמידים ויעמדו גם באתגר הלמידה מרחוק בתקופה הקרובה".

מנכ"ל משרד החינוך, עמית אדרי, הוסיף כי "מערכת החינוך ערוכה לפעול בכל תרחיש, ולקיים את רצף הלמידה והקשר האישי עם התלמידים. לקראת המעבר של כל המערכת ללמידה מרחוק גיבשנו שורה של מענים, ובכלל זה פדגוגיים ורגשיים המותאמים לצרכים המשתנים של התלמידים".

"כדי להבטיח שתהליך הלמידה יתבצע באופן מיטבי, קבענו עקרונות ברורים של גמישות ניהולית ופדגוגית, מענים ושותפות עם ההורים. המחויבות שלנו כלפי התלמידים ועובדי ההוראה אינה מסתיימת בתוך בית הספר והגן היא ממשיכה גם בעתות של חירום, ולכן במהלך הסגר נמשיך ללוות אותם, ולתת להם את כל המענים הנדרשים", דברי אדרי.