שחקני מכבי הערב. אירופה מחכה להם
שחקני מכבי הערב. אירופה מחכה להםצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

לא כל יום ליגה. את עונת 2020/21 פתחה מכבי ת"א בסערה עם שתי זכיות רצופות בתארים ישראליים - אלוף האלופים וגביע הטוטו ושני ניצחונות חלקים על יריבותיהן במוקדמות ליגת האלופות.

ואז נפתחה לה עונת הכדורגל של ליגת העל ומכבי לא רק שלא הצליחה לנצח בשני משחקי הליגה הראשונים אלא אף הוציאה לא פחות מ-4 כדורים משערה, כמעט כל השערים שכבשו מולה קבוצות הליגה הישראלית בכל העונה שעברה.

ברור היה שמשהו לא עובד טוב במכבי, כאשר מרבית האצבעות הופנו לבעלים גולדהאר שהתמהמה עם ההחלטה על מינוי מאמן במקומו של איביץ' הסרבי שעזב לאנגליה, כמו גם שחרורם של שחקנים בלי להחתים מחליפים.

עם התחושות הלא טובות האלה, עלו הערב (רביעי) שחקני האלופה הישראלית בשנתיים האחרונות למשחקם החשוב ביותר בעונה שזה עתה החלה - המשחק מול דינמו ברסט הבלארוסית במסגרת הסיבוב השלישי של מוקדמות ליגת האלופות.

שחקני האלופה ידעו כי הפסד הערב במשחק אחד על הכרטיס לשלב הבא, שלב פלייאוף מוקדמות ליגת האלופות, עשוי להביא לכדור שלג שאין לדעת מתי ואם ייעצר כשהעונה האירופית תסתיים מוקדם מהרגיל וגם בליגה מצבם לא מזהיר בלשון המעטה.

מכבי עמדה במשימה כשדן ביטון כבש לזכותה בבעיטת עונשין מוצלחת מ-11 מטרים בדקה ה-50, ובשלב הבא, במשחק שיתקיים בשיטת בית וחוץ על הכרטיס לשלב הבתים של ליגת האלופות, יפגשו אלה יריבה קשה בדמותה של ענקית הכדורגל האוסטרית ומי שנחשבת לקבוצה המשתפרת והמפתיעה של שנה שעברה בכל אירופה - רד בול זלצבורג.

הניצחון הערב הושג מול יריבה חלשה במיוחד כשמכבי שוב הייתה רחוקה מהיכולת שהציגה בשנתיים האחרונות, עם כדורגל איטי ושבלוני. במחצית השניה הגיעו שחקני האלופה הישראלית למעט יותר מצבים, אך בשלב הבא מול היריבה האוסטרית זה בוודאי לא יספיק. האמת? אפילו לליגת העל הישראלית זה לא מספיק.

אם מכבי תצליח להעפיל לשלב הבתים של מפעל הכדורגל היוקרתי ביותר באירופה, תהיה זו הפעם השלישית בה היא משחקת שם, כאשר הפעם האחרונה הייתה לפני שלוש עונות.

אם תודח מול זלצבורג, תיכנס מכבי אוטומטית לשלב הבתים של הליגה האירופית, מפעל הכדורגל השני בחשיבותו באירופה. בכל מקרה, לאוהדי מכבי מחכה עונה אירופית חלומית - עכשיו רק שהקורונה לא תפגע בזה.