בראון. מכה קשה לירושלים
בראון. מכה קשה לירושליםצילום: FIBA.BASKETBALL

בעוד שבועיים בדיוק, ב-30 בספטמבר תעלה מחזיקת גביע המדינה בכדורסל, הפועל ירושלים על הפרקט באולמה הביתי של א.א.ק אתונה היוונית, אולם אואקה המפורסם, להשלים את עונתה האירופית המוצלחת שנקטעה רגע לפני השלבים המכריעים במסגרת מפעל ליגת האלופות של פיב"א.

ירושלים שהציגה עונה אירופית כמעט מושלמת ומוצלחת במיוחד במפעל האירופי בעונה שעברה, תעלה כמו עוד 7 קבוצות לשחק בטורניר מזורז את המשחקים האחרונים שנותרו עד להכרזה על אלופה, וכעת זו קיבלה מכה קשה בדרך לתואר האירופי הנכסף.

ירושלים הייתה בשיאה במהלך העונה האירופית ונראה היה כי מקומה בפיינל-פור של המפעל השלישי בחשיבותו בכדורסל האירופי מובטח מאי פעם. תוסיפו לכך את ההבטחה של פיב"א כי אם ירושלים תעפיל לפיינל-פור זה יתקיים באולמה הביתי, היכל הפיס ארנה שבבירה, מקום בו מיעטה להפסיד בעונה שעברה, ירושלים אכן דורגה כאחת הפייבוריטיות הגדולות לזכיה בתואר אירופי לאחר 16 שנים.

אך אז הגיעה הקורונה וכמו כולם גם ירושלים נאלצה לשחרר את שחקניה, לצאת לפגרה כפויה ממנה לא הצליחה לחזור כמו שצריך.

כעת, שבועיים לפני פתיחת הפיינל-8 האירופי, קיבלה מחזיקת הגביע מהבירה בשורה קשה שמעמידה את חלום הזכיה בתואר האירופי בסימן שאלה גדול.

ג'ייקובן בראון, מי שרק לפני שבוע מונה לקפטן המועדון האדום מהבירה, ייעדר לתקופה ממושכת של מספר חודשים. בראון שחזר מפגרת הקורונה הכפויה ורגע לפני חזרת הליגה אשתקד ביקש להשתחרר וחזר בקיץ האחרון שוב לבירה, נפצע בכתפו במהלך משחק ההכנה של הירושלמים מול הפועל ת"א ביום ראשון האחרון.

בדיקת MRI העלתה כי בראון סובל מנזק גדול בכתפו וכי הוא יושבת לתקופה ממושכת כאשר ההערכות מדברות על היעדרות בת מספר חודשים לשחקן שהיה חסר לירושלמים עד מאוד בסיום העונה שעברה.

ירושלים, שתפגוש בעוד שבועיים את סן פאבלו בורגוס ברבע גמר הפיינל-8 של ליגת האלופות, יריבה שכבר פגשה בעונה שעברה ויכלה לה, לא תוכל לרשום מחליף לבראון לטורניר האירופי היוקרתי ונראה כי סיכויי ירושלים להניף גביע אירופה לאחר 16 שנים הולכים וקטנים.