נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: רויטרס

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, מסתמן כראש ממשלה אפשרי אחרי נתניהו - שנים ארוכות אחרי שרבים התקשו לסמן אלטרנטיבה, כך קובע העיתון 'ישראל היום'.

בראיון לעיתון אמר בנט כי הוא מעוניין שמפלגתו תייצג את הציבור הלאומי כולו. "יש רעיונות שזמנם צריך להגיע להבשלה, והזמן של המפלגה החדשה הבשיל. היא אומרת שימני אמיתי לא מאופיין על ידי שנאת השמאל, אלא על ידי מה הוא מקדם. חד־משמעית ימינה נפתחת. היא מפסיקה להיות מפלגת נישה, היא פונה לכלל הציבור הלאומי - חילונים, חרדים, דתיים. היא חדלה להיות מפלגה מגזרית".

"ימינה משנה פניה. אני לא רואה את עצמי כמייצג איזושהי קבוצה סקטוריאלית. הייתי שר הביטחון של כל הציבור הישראלי", דברי בנט.

לשאלה האם בנט הוא 'אייפון 12' וביבי 'אייפון 11' ענה, "אולי אייפון 12 מול נוקיה. ההנהגה הנוכחית עייפה. אני חושב שנתניהו תרם רבות במהלך השנים למדינת ישראל, במשך עשרות שנים, אבל יש עייפות, חוסר מיקוד, כישלון ניהולי ומנהיגותי של הממשלה - הגדול בתולדות המדינה. בתקופת הקורונה, באתי למשפחה שלי ונפרדתי ממנה. אמרתי 'אבא יוצא למלחמה' ועבדתי סביב השעון כדי לחלץ את המדינה מהברוך הזה".

לבנט ביקורת חריפה על התנהלות ראש הממשלה בימי הקורונה. "הוא לא ממוקד בקורונה. הוא מתעסק בהמון דברים אחרים. ככה לא נראה ניהול צמוד. כרגע ראש הממשלה צריך להיות הפרויקטור של הקורונה. כשהוא משווה את ישראל לעולם, הוא תמיד בוחר במדינות עם המספרים הכי גרועים. אני רוצה להיות המדינה הכי טובה. במקום זה אנחנו מדינה מצורעת, אנחנו המדינה האדומה ביותר בעולם. אני מתבייש בזה".

בנט מברך על ההסכמים עם האמירויות ובחריין אבל יש לו גם השגות. ""אני מברך על ההסכמים האלה, אבל הייתי רוצה לראות מבעוד מועד את פרטי ההסכם. פורסם, ולא שמעתי הכחשה, שוויתרו על ריבונות לשנים הבאות".

"אם אתה שואל אותי ריבונות בארץ ישראל או בחריין - אז ריבונות בארץ ישראל. כי הריבונות היא לדורי דורות והסכמים באים והולכים", הוסיף.