ארכיון
ארכיוןPhoto by Maor Kinsbursky/Flash90

איגוד הקהילות החסידיות בירושלים העומד מאחורי ארגון ההפגנות בבירה במוצאי החג מספר כי הוקם חפ"ק מיוחד שיענה לשאלות של מפגינים שייקלעו לאינטאקציה מול הרשויות.

"בחפ"ק יוצב גם צוות של עורכי דין שיוכלו לטפל באופן מיידי בבעיות שייוצרו וחיכוכים בין מפגינים לגורמי האכיפה, בעיקר במחסומים המשטרתיים השונים", לשון הדיווח שפורסם מטעמם.

"עד החג נפרסם בעז"ה מספרי טלפון לכל פניה, ונציגי הקהילות השונות שמעוניינות להשתתף במחאה יקבלו את מלוא הפרטים", צוטטו בוועד איגוד הקהילות, "בחפ"ק יטפלו בכל הפניות כמו למשל הכוונה מאיפה יצאו האוטובוסים, באיזה מוקדים כל קהילה תשתמש, איך אפשר להגיע לעורך דין, מה צריך לעשות אם שוטר עוצר אתכם במחסום ומנסה למנוע מכם לממש את זכותכם הדמוקרטית להפגין, ועוד ועוד".

בדבריהם הבהירו כי מדובר במהלך חוקי לכל דבר ועניין. "אנחנו מדגישים שמדובר בהפגנות חוקיות לכל דבר, כל אחת מהן קיבלה רישיון מסודר מהמשטרה, לאחר שהוגשה בקשה בחוק.

"הציבור אינו צריך לחשוש מפני הגעה להפגנות הללו, ולכל אחד יש זכות מלאה להפגין באיזו מחאה שירצה, אם אתה גר באשדוד זה לא אומד שאתה חייב להפגין באשדוד, אתה בהחלט יכול להפגין בירושלים או בחיפה או בכל מקום אחר בו תתקיים הפגנה, ואתה גם לא חייב לספק לשוטר הסברים למה החלטת ללכת להפגנה זו או אחרת".

"כל אחד מגיע לרבע שעה, מביע את המחאה שלו והולך. כך יוכלו אלפים רבים להשתתף בהפגנה ועדיין לשמור על מרחק".