חלוקת 'Buddy un a Box'
חלוקת 'Buddy un a Box'צילום: דוברות OU ישראל

המציאות של סגר נוסף במדינה בימי חגי תשרי פוגעת בכלל אזרחי ישראל, אבל בעיקר נפגעים ממנה אנשים בעלי מוגבלויות שמתקשים גם כך לתפקד גם בימים של שגרה, ובוודאי גם בימי משבר.

בתוכנית 'יחד' מבית OU ישראל, הנותנת מענה לעולים בעלי מוגבלויות, חשבו על פתרון יצירתי. הפתרון נקרא 'Buddy un a Box' ובעזרתו יוכלו המדריכים לשמור על קשר עם בעלי המוגבלויות שנעזרים בתוכנית ואף לעזור להם מרחוק להתמודד עם הבדידות.

בימים האחרונים קיבלו כל משתתפי התוכנית לפתח בתיהם ארגז ובו טקסטים, משחקים יצירות אומנות להכנה, שאת כל זה הם יעשו ושיחקו ביחד עם חבריהם דרך הזום. כמו כן, באר היו גם צופרים וממתקים בשביל לשמח את המשתתפים.

מכיוון שיוזמי התוכנית רצו שהחבילות יגיעו עוד בטרם יכנס החג, הם החליטו הצוות לעבור באופן אישי בין הבתים ולחלק אותם בעצמם למשתתפי התוכנית. על פי התוכנית, בכל חודש יקבלו המשתתפים ארגז חדש ובו פעילויות, משחקים וצופרים נוספים.

מנהל תוכנית יחד רמי שטרוסברג מספר: "גם בתקופה קשה זו של הקורונה, חשוב לנו לשמור על הקשר עם החניכים ולעזור להם מרחוק כמה שאנחנו יכולים. מרגע שעלה הרעיון של התוכנית 'Buddy un a Box' החלטנו שאנחנו הולכים על זה בכל הכוח ואין לי ספק שזה יביא לתועלת רבה למשתתפי התוכנית".

מנכ"ל OU ישראל הרב אבי ברמן אומר: "הסגר הזה לא קל לאף אחד, אבל שמסתכלים על אנשים עם צרכים מיוחדים, הקושי הוא הרבה יותר גדול. לכן, לאור הניסיון שלנו מהסגר הקודם, החלטנו בסגר הזה להיערך נכון ולוודא שיש לנו פעילויות שאין נוכל לחבר בין בעלי הצרכים המיוחדים לבין המדריכים שלהם. שכל אחד יש בארגז את אותן הפעילויות אנחנו בטוחים שכך נוכל לשמור עוד יותר על הקשר ולשמור על החיבור ובכך להקל עליהם בתקופה הזאת".

תוכנית יחד מבית OU ישראל, הינה פרויקט ייחודי אשר נותן מענה לצעירים, עולים חדשים וותיקים, עם צרכים מיוחדים המתמודדים עם קושי כפול, גם מוגבלות פיזית שכלית וגם קושי של שפה ומנטליות. מטרת התוכנית היא להכשיר ולתרגל עבודה שתוכל לסייע להם להשתלב בשוק התעסוקה, להתפרנס בכבוד ולהתעורר ליום בעל משמעות ועשייה. במסגרת הפרויקט מפעילים תוכנית יחד, בית קפה ייחודי בירושלים בו עובדים הצעירים בעלי הצרכים המיוחדים, החל מהבישול ועד המלצרות וסידור המסעדה.