כדורגל בעידן קורונה
כדורגל בעידן קורונהiStock

עונת הכדורגל מתקרבת לעצירתה? אחרי שבסכנין פעלו בניגוד להנחיות ולתקנון מנהלת הליגות בכדורגל ופנו לחברה חיצונית לבדיקות קורונה בכדי שלא להתייצב למשחקה מול מכבי חיפה ביום ראשון הקרוב, במשרד הבריאות החליטו להורות על עצירת פעילותה לאלתר.

כזכור, כבר לפני 3 ימים ניסו בסכנין למנוע את קיום משחקה מול מכבי נתניה בתואנה כי קיבלו הוראה ממשרד הבריאות להיכנס לבידוד גורף. לאחר שהסתבר כי אין אמת בדבר זו התייצבה והובסה בתוצאה 0:7.

היום החלו בסכנין להפעיל לחצים על אי קיום משחקה מול מכבי חיפה ביום ראשון ולאחר בירור התגלה כי פעלו בניגוד לתקנון המנהלת ולמתווה שסוכם יחד עם משרד הבריאות ומשרד התרבות והספורט, כאשר פנו לחברה חיצונית שתעשה בדיקות קורונה לשחקני הקבוצה.

במשרד הבריאות לא קיבלו את הבדיקות על אף שביקשו את הממצאים, ובכל זאת הוחלט שלא לקחת סיכון והורו להפסיק את פעילותה של הקבוצה מהמגזר הערבי לאלתר.

כמו סכנין, גם פעילותה של הפועל חדרה שמאמנה ושחקניה נמצאו חיוביים לנגיף הופסקה לאלתר כאשר כלל הנחשפים לחולים ישהו בבידוד ביתי מלא בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

במשרד הבריאות ובמנהלת הליגות אמרו כי לקראת סוף השבוע הבא ייערכו בדיקות נוספות לשחקני ואנשי צוות הקבוצות ובהתאם לתוצאות יוחלט על המשך פעילותן.

בהתאם לכך, נדחו משחקי הליגה הקרובים של סכנין וחדרה כאשר מועד חלופי למשחקים ימסר בהמשך, לאחר החלטת משרד הבריאות על סטטוס פעילות הקבוצות.