נתניהו
נתניהוצילום: עמוס בן גרשום/לע״מ

קורונה בישראל: ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אחר הצהריים (חמישי) התייעצות טלפונית עם שר הבריאות אדלשטיין, פרויקטור הקורונה פרופ' גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' לוי וראש המל''ל מאיר בן שבת.

נתניהו שוקל להדק את הסגר שאמור להיכנס לתוקפו מחר בשעה 14:00 בצהריים, ולהחמיר את ההגבלות עליהן החליטה הממשלה בתחילת השבוע.

פקיד בכיר אמר לאחר הדיון כי לפי שעה אין כוונה להחמיר את התקנות.

בימים האחרונים נמתחה ביקורת על "חורים" בסגר שמאפשרים לאזרחי ישראל להפגין, להתפלל במקומות סגורים ולעבוד כמעט כרגיל.

ח"כ אשר: הגבלת היציאה מהבית תגדל ל-1000 מטרים

במקביל להתייעצות שהתקיימה אצל ראש הממשלה, ועדת החוקה תאשר הרחבה של הגבלת התנועה - קילומטר מהבית במקום 500 מטרים.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר אמר כי "בעקבות הדיונים בוועדה יש הסכמה מצד הממשלה וזה ייכנס במשאל הטלפוני, להגדיל מ-500 מטר ל-1000 מטר את מגבלת היציאה למרחב הציבורי. אני מודה לשר הבריאות לרה"מ ורה"מ החלופי. הסגר יהיה סגר ולא יהיה נוח. עם כל הקושי זו בשורה טובה וחשובה. לא ידוע לי על החמרות כרגע".

מוקדם יותר אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין כי לנוכח הזינוק בתחלואה ייתכן שיהיה צורך להחמיר את ההגבלות. "אחרי שנצא מהמצב הקשה שאנחנו נמצאים בו, יהיה הרבה זמן לחשבון נפש. כרגע אנחנו נמצאים במלחמה", אמר השר.

שר הבריאות הוסיף, "אני מוצף בשאלות למה התרנו מתווה תפילות - זה מפני שהמתווה חל בימי ראש השנה ויום כיפור שבהם לא רק הציבור החרדי והדתי מגיע לבתי הכנסת".

"מציע שבמקום שכל אחד ישאל למה מותר להתפלל או למה מותר להפגין, שישאל את עצמו מה אני יכול לעשות כדי שההגבלות האלה יצליחו".

השר נשאל על ההערכות שנשמעו בדבר האפשרות של הארכת הסגר, "אני לא רוצה לשקר לציבור, יכול להיות שזה יקח זמן ויכול להיות שנצטרך להדק את ההגבלות".

"לא יהיה רגע שבו נגיד זהו, אנחת רווחה, הכל נגמר. היציאה מהסגר תהיה הדרגתית, יש תכנית שלמה, המעבר מההגבלות הנוכחיות לתכנית הרמזור יהיה הדרגתי", ציין אדלשטיין.