בבניין יוקרתי במרכז פריז גר הרב דוד כהן. יום אחד הוא פגש במעלית את השכן המבוגר שגר מעליו בדירת הפנטהאוז, ולאחר שגלגלו בינהם שיחה, התבהר שהשכן הנחמד הוא חמיו של מלך מרוקו. בקש ממנו הרב כהן: "בפעם הבאה שהחתן שלך יגיע לבקר אותך, אני אשמח אם יתאפשר לפגוש אותו לכמה דקות". השכן המבוגר נענה בחיוב.

כמה שבועות לאחר מכן, התקשר השכן אל הרב כהן: "החתן שלי המלך נמצא פה, והוא ישמח לפגוש אותך". הרב כהן עלה אל דירת הפנטהאוז, ופגש את מלך מרוקו. זו הייתה שיחה ידידותית וחביבה, המלך התעניין על המסורת היהודית ועל הקהילה. בתוך הדברים, הציע הרב כהן: "בעוד כמה שבועות אני חוגג בר מצווה לבן שלי, אולי כבוד המלך יוכל להגיע לאירוע?". "מתי יחול האירוע?" שאל המלך, והרב כהן ציין את התאריך המדוייק. "מצטער, אני עסוק בתאריך הזה, אבל אני רוצה לתת מתנה צנועה" אמר המלך והוציא מכיסו עט יוקרתי, כתב צ'ק ומסר לרב.

הרב הסתכל על הצ'ק, ולהפתעתו ראה שהוא מכיל סכום צנוע של 50,000 אירו... הרב היה נבוך. שאל אותו המלך: "למה אתה נבוך?". השיב הרב כהן: "כבוד מלכותו... אני לא רגיל לסכומים כאלה, אצלנו נותנים סכומים אחרים…". יישר מלך מרוקו את מבטו אל הרב כהן ואמר לו: "כבוד הרב, תאמין לי, במושגים של מלך, בסטנדרטים שלי - זו המתנה הכי צנועה שיכולתי לתת. אז תהנה אתה ומשפחתך, שיהיה לכם במזל טוב".

כשסיפר זאת הרב כהן, הוסיף: "עכשיו אני מבין את מה שאנחנו מתפללים בימים הנוראים: "אבינו מלכנו, עשה למענך אם לא למעננו, עשה למענך והושיענו". מה זאת אומרת עשה למענך ולא למעננו? אלא שאנחנו מבקשים מהמלך, מאבא שבשמיים, תן לנו במושגים שלך – של מלך! אתה האבא שלנו, ובוודאי אתה תפנק אותו, ותיתן לנו כל מה שאנחנו צריכים.

חברים יקרים, בעוד ימים ספורים אנחנו חוגגים את ראש השנה תשפ"א, שתהיה לנו שנה טובה ומתוקה. אחד הדברים המרכזיים בראש השנה, הוא שביום זה אנחנו מכתירים את ה' יתברך למלך על העולם. המצווה המרכזית בראש השנה היא לשמוע את קול השופר. אני מזמין את כולכם, לקיים את המצווה הכל כך חשובה של שמיעת תקיעת השופר ביום ראש השנה. גם השנה בתקופה המאתגרת עם כל ההנחיות של משרד הבריאות, על כל אחד ואחת לעשות כל השתדלות בדרך המותרת והבטוחה לשמוע תקיעת שופר. למי שזקוק למידע או עזרה, שלוחי חב"ד במקום מגוריו ישמחו לסייע. "ותשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה" - ובוודאי אלוקים ייתן לנו שנה טובה ומתוקה בטוב הנראה והנגלה, שנת גאולה אמיתית!

שבת שלום, לשנה טובה תכתבו ותחתמו,
הרב שמואל רסקין
בית חב"ד קרן אור בודפשט