סגר
סגרצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר האנרגיה יובל שטייניץ התייחס לסגר הצפוי החל מהשעה 14:00, שעות לפני כניסת ראש השנה.

"הסגר יעזור לבלום את שיעור התחלואה. הבעתי את דעתי שהיינו צריכים להיכנס לסגר כבר לפני שבועיים. לצערי רוב השרים ואנשי משרד הבריאות חשבו שלא צריך. משרד הבריאות היה צריך לעמוד על הרגליים האחוריות ולהגיד לא לפתוח את שנת הלימודים", אמר לאריה גולן.

"חייבים להגביל הפגנות. אי אפשר להגיד שעשרת אלפים איש בכותל זה מדבק אבל מספר דומה בבלפור – לא. הכללים צריכים להיות נוקשים ואחידים. אני בעד סגירת בתי הכנסת וביטול ההפגנות. אתה לא יכול לעשות איפה ואיפה".

הסגר הכללי לצמצום התחלואה בקורונה יחל היום (שישי), ערב ראש השנה, ב-14:00 ויהיה בתוקף שבועיים לפחות. יציאה מהבית תתאפשר רק למרחב הציבורי, למרחק של עד קילומטר (1,000 מטרים), ולמקום עבודה.

יוחרגו מהאיסור יציאות להצטיידות במזון ובתרופות, לסיוע לאדם בעל קושי או מצוקה, לקבלת טיפול רפואי ולהפגנה. התקהלות מוגבלת לעשרה בני אדם במבנה ול-20 בני אדם בשטח פתוח. הפעילות במשק תצומצם מאוד וייאסר לפתוח לקהל מסעדות, בריכות שחייה, מכוני כושר, בתי מלון, מקומות בילוי ופנאי ועוד.

הקנס על הימצאותו של אדם בבית שאינו מקום מגוריו, למעט בנסיבות שמתירות זאת, יהיה 500 שקלים. איסור היציאה מהבית לביתו של אדם אחר תקף גם אחרי ראש השנה ולמשך כל תקופת הסגר. בנוסף, הממשלה עדכנה הלילה את רשימת האזורים האדומים בארץ, בהם חלים עוצר לילי והגבלות נוספות.