תחרות רכיבת אופניים
תחרות רכיבת אופנייםצילום: Stock

מירוץ האופניים היוקרתי 'הטור דה פראנס' שבא אל סיומו היום, שבר לא מעט שיאים היסטוריים, כאשר טאדיי פוגצ'אר הסלובני הוכתר כמנצח טור דה פראנס 2020 והפך לרוכב הצעיר ביותר שזוכה בתואר היוקרתי מאז 1904 כשרק מחר ימלאו לו 22 שנים ולסלובני הראשון שעושה זאת אי פעם.

עם זאת ועם כל הכבוד, ההיסטוריה הגדולה של המירוץ היוקרתי שנערך בצל נגיף הקורונה, שייכת לישראל.

מה שהחל עם התמודדות ראשונה אי פעם במירוץ האופניים היוקרתי עם קבוצת הרכיבה הישראלית החדשה, 'סטרטאפ-ניישן' בראשה עומד הפילנטרופ היהודי סילבן אדמאס, הגיעה אל סיומה היום עם היסטוריה אדירה כשגיא ניב, הרוכב הישראלי של קבוצה הפך לישראלי הראשון אי פעם שמסיים את המירוץ היוקרתי.

אתמול כבר הבטיח ניב את כניסתו לחלק האחרון של המירוץ, והיום הוא סיים בקטע ה-21 והאחרון במקום ה-100 את המירוץ היוקרתי, אחרי רכיבה של שעה ותשע דקות אל שער הניצחון - השאנז אליזה.

בדירוג הכללי ניצב ניב במקום ה-139, במרחק של 5:38:16 שעות אמנם מהמנצח ההיסטורי טאדיי פוגצ'אר הסלובני, אך אם זו ההתחלה, ההמשך טומן בחובו הרבה מאוד תקוות וציפיות.

שר התרבות והספורט חילי טרופר בירך ואמר: "גיא ניב הוא הרוכב הישראלי הראשון שמסיים את הטור דה פראנס וזו גאווה גדולה לישראל. הוא עשה זאת יחד עם קבוצת סטארט-אפ ניישן בראשות סילבן אדמס, שמצליחה בכל פעם להביא את רוכביה להישגים חדשים. גיא ניב הוא סמל של מצוינות. גיא, כולנו גאים בך ומחכים לחגוג איתך כאן בארץ, כל הכבוד!".