סגר? במחאת 'בלפור' עסקים כרגיליהונתן ולצר/TPS

סגן שר הבריאות יואב קיש מהליכוד מותח ביקורת על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, וטוען כי מנדלבליט מונע את אכיפת מתווה ההפגנות שעליו החליטה הממשלה.

"יש מתווה תפילות נאכף עם תקנות. יש מתווה חינוך נאכף עם תקנות. יש מתווה הפגנות- לא נאכף! מדוע? היועמ"ש לא מאשר לחוקק תקנות", כתב קיש בטוויטר.

''במילים אחרות, הנחייה פוליטית של מנדלבליט שפוגעת בבריאות הציבור ופוגעת באחדות העם שנדרשת להצלחת הסגר והורדת התחלואה", הוסיף סגן שר הבריאות.

המשטרה הכינה קפסולות, המפגינים הזיזו את הגדרותמשטרת ישראל

אלפי בני אדם לוקחים חלק בהפגנות השמאל שמתקיימות הערב (ראשון) ליד בתי ראש הממשלה בירושלים ובקיסרה. המשטרה עצרה נהג רכב שהגיע במהירות לכיוון מחסומי המשטרה בבלפור, וסיכן מפגינים ושוטרים.

המשטרה עצרה נהג רכב שהגיע במהירות לכיוון מחסומי המשטרה בבלפור, וסיכן מפגינים ושוטרים.

לפני ההפגנה נחסמו לתנועה הרחובות המובילים לכיכר פריז - בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד.

שוטרים שנערכו בשעות אחר הצהריים להפגנת השמאל מול בית ראש הממשלה בירושלים, חילקו את מתחם המחאה לקפסולות על מנת לאפשר למפגינים לשמור על ריחוק חברתי ועל בריאות הציבור. מפגינים שהגיעו למקום בחרו להתעלם מהקפסולות, קרעו את סרטי המשטרה והזיזו את הגדרות.

הבוקר (ראשון) עדכן משרד הבריאות כי במהלך היממה האחרונה אובחנו 3,406 נדבקים חדשים בישראל.

מספר הנפטרים עלה אתמול ב-30 ואילו בשישי דווח על מותם של 27 בני אדם כתוצאה מהנגיף. היום בבוקר דווח על שלושה מתים נוספים מהנגיף. בכך עלה מספר הקורבנות ב-60 במהלך החג.

מספר המתים המצטבר הוא 1,229. 631 מאושפזים במצב קשה, מהם 168 במצב קריטי.