הרב שודריך עם נשיא פולין
הרב שודריך עם נשיא פוליןצילום: ועידת רבני אירופה

ניסיונות התנכלות לשחיטה הכשרה בפולין. ה'סיים' הפולני אישר ערב החג הצעת חוק המגבילה את השחיטה רק לצרכי הקהילות בפולין.

את החקיקה מוביל ירוסלב קצ'ינסקי ראש מפלגת השלטון 'חוק וצדק' שמנסה כברשנים להוביל חקיקה שתגביל את השחיטה הכשרה רק לצרכי הקהילות בפולין. דבר זה הופך את השחיטה ללא כדאית מבחינה כלכלית.

ב'ועידת רבני אירופה' ובקהילה היהודית אומרים כי אכן זו מכה מורלית אולם לשם אישור החוק על הצעת החוק לעבור את הסנאט ולזכות בחתימת הנשיא.

רבה של פולין וחבר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' הרב מרדכי שודריך סיפר, "אנו בקשר רציף עם צמרת השלטון. אנחנו אופטימיים ועובדים על כך במלוא המרץ. נבלום את ההצעה הזו בעזרת השם כפי שהצלחנו לבלום את החקיקה לפני חמש שנים בביהמ"ש לחוקה".

"ההחלטה של ביהמ"ש לחוקה שקיבלה את עתירתנו נגד החוק שחוקק אז, קובעת לאפשר חופש דת ולפני כשנתיים שוב סיכלנו יוזמה דומה", הוסיף הרב שודריך שייפגש עם הנשיא ויו"ר בית הנבחרים במטרה לסכל את ההצעה.

בוועידת רבני אירופה הביעו תרעומת רבה על אישים שאינם בעלי השפעה מעשית באירופה המנסים ל'תפוס טרמפ' על נושאים דתיים בפולין וביבשת אירופה בכלל ומהלכים אימים על הציבור ללא כל בדיקה וללא כל מעורבות אפקטיבית.

"כך תפסו הללו טרמפ על גב ההצלחה של העתירה שהתקבלה בביהמ"ש לחוקה בפולין וכך כעת הודיעו שנאסר כבר יצוא הבשר מפולין. הצהרות דקלרטיביות אינן מועילות ואף מזיקות", אמרו ראשי הועידה.