חיילי צה"ל
חיילי צה"לערוץ 7

ברוח ימי התיקון והתשובה יוצאים השבוע גדולי הרבנים בקריאה לציבור להיות שותפים בתיקון צביונו היהודי של צה"ל.

היו שותפים גם אתם - בחיזוק צה"ל כצבא יהודי מנצח!

הרב דב ליאור קרא לציבור: "אנשים יוצאי צבא, בני תורה שמטרתם לחזק את צבא ישראל שיהיה ניכר על רישומו שהוא מייצג את הצביון היהודי של הצבא שנתן לו את הכוח במשך כל הדורות. לכן כל מי שיכול לתרום ולסייע לדבר הזה מחזק בעקיפין את צבא ישראל ומחזק את מדינת ישראל." הרב הוסיף: "כל מי שרגיל לתת מעשר כספים למטרות צדקה יכול לתת ויש בזה מצווה גדולה לחזק את רוחה של מדינת ישראל ואת כושר העמידה מול כל האויבים. עלו והצליחו!"

רבה של צפת הרב שמואל אליהו: "יש מצווה מיוחדת שהתורה חוזרת עליה הרבה פעמים. כשאדם יוצא למלחמה הוא צריך לדעת שה' מתהלך בקרב מחניך. אנו נעזרים פעמים רבות באנשי תורת לחימה שעוסקים בדיוק בנקודה הזאת. אני מכיר אותם אישית אחד אחד. מצווה ענקית לעזור להם למען עם ישראל, למען צה"ל, למען כנסת ישראל! כי ה' אלוקיך מתהלך בקרב מחניך."

גם הרב אביגדר נבנצל רב העיר העתיקה ברך את חברי העמותה ואמר בין השאר: "אבקש להיות נטפל לעושי מצווה.. בפניה לתמוך בעמותת תורת לחימה למען צה"ל והדברים עומדים בנפשנו. התורה אמרה "והיה מחניך קדוש וגו' ולא יראה בך ערוות דבר ושב מאחריך." בלי סיעתא דשמיא לא נוכל להתקיים."

סרן במילואים הרב אביעד גדות, ממייסדי העמותה הפועל לשמירה על צביונו היהודי של צה"ל, מסר לערוץ 7: "אנו מודים לגדולי הרבנים שליט"א שמחזקים אותנו בפעילותנו, בברכה ובעצה טובה ומאור של תורה. כמי שעוסקים מעל שלוש שנים בשמירה על צביונו היהודי של צה"ל בהיבטים רבים אנו רואים ברכה גדולה. התיקון ייעשה על ידי צה"ל עצמו אך תפקיד הציבור לעורר את 'צבא העם' לכך".

הרב גדות הוסיף "המאבק איננו על רק התערבות בג"ץ בפסיקה הצפויה בנושא שילוב נשים בסיירות. המאבק שלנו הוא על הראש, על רוח צה"ל, על הערכים, על הגברת המוטיבציה לגיוס והוצאת הפוליטיזציה מצה"ל. לכן אנו עוסקים, בשיתוף קציני מילואים בכירים וזוטרים, דתיים ושאינם כאלה, גם בהוצאת גורמי שמאל רדיקלי מחינוך הקצונה הבכירה והזוטרה של צה"ל, ובניתוק גורמי קיצון מהשפעה על בכירי הצבא.

כך זכינו לבטל את מסמך התפיסה המגדרית של יוהל"ם, לחשוף את עומק זיוף נתוני גיוס החרדים של אכ"א בכדי לשקם את ערך האמינות של צה''ל, לטפל במספר סוגיות ליבה בחינוך הקצונה בדגש על זכר השואה, ועוד. כך ביטלנו התקשרויות חוזיות עם גופי ומרצי שמאל שפעלו בתוך צה''ל ביום, אך פעלו נגדו בלילה ופתחנו פתח לשיתופי פעולה של צה''ל עם מי שמעוניין לחזק את הזהות היהודית הברורה וערך הנצחון וההכרעה. כך הפכנו לכתובת רלוונטית עבור כל חייל וקצין כשהמטרה העומדת לנגד עינינו היא אחת: חיזוק צה''ל כצבא יהודי מנצח.

זו עבודה ארוכת טווח, שאנו כקציני מילואים עושים בעבותות אהבה ובאורך רוח. הציבור נותן לנו את הכח לשפר ולתקן, בסיעתא דשמיא".

היו שותפים גם אתם - בחיזוק צה"ל כצבא יהודי מנצח!

--