יעקב ברנוב
יעקב ברנובצילום: סבטה גוטפריד

למרות הקורונה ועל אף גילו המבוגר 70, יעקב ברנוב מנוף הגליל עבר לפני כשבועיים ניתוח ברית מילה בבית חולים אסותא.

ביום רביעי שעבר, מיד לאחר שהחלים מהברית, חגג לעצמו בר מצווה ולאחר שהניח תפילין ועלה לתורה השלים את המשימה כשעמד מתחת לחופה ונישא לגלינה האישה איתה הוא חי באושר מזה 47 שנים.

"גלינה ואני הכרנו במולדובה, אני הייתי זמר והיא הייתה מורה לפיתוח קול. התאהבנו והתחתנו בחתונה אזרחית, גלינה יהודייה ואני יהודי באופן חלקי מהצד של אבא בלבד", הוא אומר.

במשך כל השנים עמדה סוגיית הגיור ברקע חיי הנישואים. למרות שיעקב וגלינה ניהלו בית יהודי ובתם הבכורה אף חזרה בתשובה והפכה לחרדית, הם הרגישו בחסר. "במשך כל השנים לא העזתי לבקש מיעקב לעבור תהליך גיור בגלל ברית המילה, פחדתי שיקרה לו משהו בגלל הניתוח וככל שחלפו השנים השלמתי שזה כבר לא יקרה" סיפרה גלינה.

אבל יעקב הפתיע ולפני כשנה התייצב בבית הדין לגיור בחיפה וביקש לעבור גיור. אילנה רז פעילה חברתית ומורה ליהדות שמלווה את הגיורים סיפרה על הנחישות של יעקב ללמוד את כל ההלכות ביהדות ושיעורי תורה: "למרות גילו המבוגר יעקב לא ויתר על השיעורים ועבר את כל המבחנים בהצלחה".

לפני כשבועיים יעקב עבר ניתוח ברית מילה בבית החולים אסותא. למרות הקורונה הוא התעקש לעבור את הברית: "היו כמה ימים קשים של החלמה אבל ברוך השם עבר בשלום" סיפר. ביום רביעי שעבר לאחר שהחלים מהברית עבר את שני טקסים ביום אחד, בר מצווה וחתונה. "הנחתי תפילין בפעם הראשונה בחיים שלי וקראתי בתורה זה היה חלום שנהתגשם".

החתונה התקיימה בבניין עיריית נוף הגליל ובין המברכים היה ראש העיר רונן פלוט: "הסיפור המופלא של יעקב שלא ויתר עד שהגשים את חלומו, ממחיש את כוחם של הרצון, הנחישות והאהבה להתגבר על כל מכשול גם בגיל מבוגר וגם בתקופה של מגיפה קשה ומשבר" אמר פלוט ואיחל הרבה מזל טוב לזוג.

''יעקב וגלינו נישאו שוב כדת משה וישראל, 47 שנים לאחר נישואיהם הראשונים במהלכם הביאו לעולם שני ילדים ושמונה נכדים. "אומרים שאין גיל לאהבה? זה נכון", מסכם פלוט.