יוסי דגן ונתניהו בבית הלבן
יוסי דגן ונתניהו בבית הלבןצילום: לעמ

העיתון ג'רוזלם פוסט בחר לקראת השנה החדשה את 50 המנהיגים היהודים המשפיעים בעולם, ולצד דיוויד פרידמן וראש הממשלה נתניהו נבחר בקטגוריית מנהיגי המתנחלים גם ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן.

"דגן הבין בשלב מוקדם את תפקידה החשוב של הקהילה האוונגליסטית בתמיכה ביהודה ושומרון", נכתב בנימוקים לבחירה. "הוא השתמש בתמיכה זו בניסיון להשפיע על מדיניות ארה"ב ובמקביל השתמש בכוחו במרכז הליכוד כדי להפעיל לחץ על נתניהו".

בנוסף נכתב כי "דגן התבלט בעומק בעוצמה ובהתמדה שבפעילותו, שהשתרעה בין גבעות השומרון לאירופה ועד לוושינגטון הבירה. הוא היה קמפיינר בלתי נלאה למען נתניהו, והיה בין הישראלים הראשונים שתמכו בטראמפ, אולם זה לא מנע ממנו לנסות לשנות את מפת הריבונות ולערוך קמפיין בסיוע האוונגליסטים. הוא לחץ בהתמדה על נתניהו להחיל את הריבונות גם ללא תמיכת ארה"ב, ויצא נגד מה שהוא קרא לו: "הקפאה בפועל".

לצדו של דגן בחר העיתון גם בג'ארד קושנר, נפתלי בנט, ראובן ריבלין, אסתר חיות, דן שפירו וכן בקטגוריית התיישבות בעודד רביבי ראש מועצת אפרת שצידד בתוכנית המאה של טראמפ וטען כי "תוכנית טראמפ מבטיחה עתיד טוב יותר".

עודד רביבי, ראש המועצה האזורית אפרת גוש עציון, נואם בפני עשרות אלפי האנשים שהגיעו ל כיכר רבין ל עצרת
עודד רביבי, ראש המועצה האזורית אפרת גוש עציון, נואם בפני עשרות אלפי האנשים שהגיעו ל כיכר רבין ל עצרתצילום: קובי ריכטר/TPS