אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

מצוות הסוכה דורשת מאמץ פיזי מורכב על מנת להקים סוכה כשרה על-פי ההלכה. עובדה זו גורמת לכך שרבים מתקשים בבניית הסוכה - למרות שמעוניינים לחגוג את חג הסוכות כהלכתו.

השנה, בעקבות הסגר ומגבלות הקורונה- המצב מורכב הרבה יותר כשרבים שמדי שנה נעזרים בבני משפחה בבניית הסוכה לא יוכלו לעשות זאת.

כדי לתת מענה החליטה תנועת בני עקיבא להרחיב את פרויקט "צוות הבונים" שמתקיים מדי שנה, על מנת שיוכל לתת מענה לפניות רבות מכל רחבי הארץ. במסגרת הפרויקט התנועה הקימה מוקד פניות אינטרנטי וטלפוני עבור קבלת פניות של אזרחים הזקוקים לסיוע בבניית הסוכה. לאחר הרישום, חניכי התנועה מהאזור הרלוונטי ייצרו קשר עם הפונה על מנת לתאם מועד לבניית הסוכה, וכן לפירוקה בתום ימי החג.

בעקבות ההנחיות המחמירות והסגר הארצי, התנועה פרסמה לכלל המתנדבים בפרויקט הנחיות מיוחדות על מנת לשמור על בריאותם של הקשישים ושל החניכים - הכוללות ריחוק מיוחד עד כדי הימנעות מקסימלית משהיה בבתי הקשישים ועוד.

מיזם "צוות הבונים" החל בסניף בני עקיבא בגבעתיים לפני כ-6 שנים כשהתנועה כולה מיד נרתמה לנושא ומובילה אותו בכל רחבי הארץ. המיזם מתקיים לזכרם של שלושה לוחמי צה"ל שנפלו על הגנת העם והארץ- רס"ן בניה ריין הי"ד שנפל במלחמת לבנון השניה, ורס"ן בניה שראל הי"ד וסמל בניה רובל הי"ד שנפלו במבצע צוק איתן.