ח"כ אלעזר שטרן
ח"כ אלעזר שטרןצילום: יוני קמפינסקי

יום שבו מחליט בית המשפט העליון להעמיד לדין רב בישראל, ועוד רב המשתייך לציונות הדתית הוא לא יום שמח עבורי ואני מקווה שגם לא לעותרים.

לפני שתקום עדת המתלהמים על בית המשפט העליון, בוא נזכור מי כתב את פסק הדין. את פסק הדין כתב השופט אלכס שטיין, שופט שמרן שמונה על ידי שרת המשפטים לשעבר איילת שקד במסגרת "המהפכה" כביכול של בית המשפט העליון.

כפי שהשופט שטיין כתב על ההתבטאויות של הרב שמואל אליהו על ערבים והקהילה הלהט"בית בגינן יועמד לדין: "רב עיר מייצג בתפקידו את השילוב הייחודי למדינתנו-שלנו בין דת ומדינה [..] אמירות אלו ודומותיהן אינן חוסות בצילו של ההיתר להעברת מסרים הלכתיים, אשר ניתן לרבני ערים. זאת, מאחר שהאמירות כוללות דברי ביזוי והסתה שאינם בגדר דבר תורה והלכה".

האמירות מסוג זה, שמטפחות גזענות מסמלות יהדות שבמקום לקרב אנשים מרחיקה אותם. המילה "הלכה" אינה אמורה להיות מקלט להסתה ופילוג. היא בוודאי אינה אמורה להוות עילה להתערבות פוליטית בחסות קריאות רבניות או פסיקות רבניות והעדפה מפלגה כזאת או מועמד כזה בשם ההלכה.

לא תמיד אני מוחא כפיים להחלטות בית המשפט העליון אם כי תמיד אני מברך על קיומו וקורא ומתעקש על קיום פסיקותיו והנחיותיו, תהיינה אשר תהיינה.

הפעם אני מצטער שהגענו למעמד הזה, אבל אם כבר הגענו טוב שכך פסק בית המשפט.