משה פייגלין
משה פייגליןPhoto by Tomer Neuberg/Flash90

חבר הכנסת לשעבר משה פייגלין הגיב הבוקר (שלישי) להחלטת בג''ץ ולפיה הרב שמואל אליהו צריך לעמוד לדין משמעתי בשל התבטאויותיו נגד ערבים.

"אז מפלגת הבג"צ החליטה לסתום לרב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, את הפה", כתב פייגלין בפייסבוק.

לדבריו, ''אם הרב אליהו היה ח"כ ערבי, יוצאים היו חיות וחבר מרעיה מגדרם בכדי למתוח עד אינסוף את גבולות חופש הביטוי ומבטיחים את בחירתו החוזרת לכנסת, בניגוד גמור לחוק''.

פייגלין מסכים את נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות שכתבה בפסק הדין כי "הרב אליהו מקבל את משכורתו מן המדינה ולכן חלות עליו מגבלות".

לטענת פייגלין, ''רבנים וישיבות צריכים להפסיק לקבל את משכורתם מן המדינה. את משכורתם הם צריכים לקבל מן הקהילה שאותה הם משרתים דרך מערך עצמאי של גביה וולונטרית - שתוכר כהוצאה לצרכי מס.

''הרב אליהו הוא איש חזק ואני בטוח שלא ייסוג מעמדותיו גם אם יאלץ לשלם מחיר אישי. אבל אי אפשר לצפות שכך ינהגו כולם. 'אני מתנגד בכל כוחי להפרדת הדת מהמדינה', אמר בן גוריון, קפץ את אגרופו אל על והסביר - 'המדינה צריכה לאחוז את הדת בידה'. אם עובדי ה' מבקשים אתם להיות, מוטב תוותרו על משכורת מן המדינה, שמה תהפכו - לעובדי מדינה'', כך פייגלין.

הבוקר הגיבה לפסיקת בג''ץ גם ח"כ מרב מיכאלי ממפלגת העבודה, שטענה כי ''הרב אליהו היה צריך כבר מזמן לאבד את משרתו בשל ההסתה החוזרת שלו נגד ערבים, נשים והקהילה, נגד החוק ונגד בכירים במערכת הציבורית, אבל איילת שקד החליטה לא להעמיד אותו אפילו לדין משמעתי. שוב צריך היה את הארגונים ששומרים על זכויות בנות ובני אדם ואת בג"צ כדי להתעקש על שפיות בסיסית''.