מחסום משטרה בירושלים
מחסום משטרה בירושליםצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

פרופ' מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה, שוחח עם ינון מגל ובן כספית וסיפר על פתיחת מחלקת קורונה רביעית במרכז הרפואי.

"אנחנו רואים מספר גדל בחולים הקשים והקריטיים, פתחנו מחלקה רביעית של קורונה בבית החולים, זה אירוע גדול והיום אנחנו הולכים לפתוח מחלקה רביעית שיש בה 35 מיטות, אני מקווה שזה יתן לנו אפשרות בימים הקרובים לנשום לרגע".

ברהום הזהיר מהאפשרות שנגיע לקטסטרופה, "אנחנו עדיין משדרים עסקים כרגיל, אני רואה את מה שקרה באיטליה וזה מה שהולך ומתקרב. מאות ימותו בחודש ועשרות ביום. לצערי הרב, בגלל כל ההתנהלות שלנו וההתנהגות שלנו שלא שמרנו מרחק, שלא שמנו מסכות, שעשינו התקהלויות רבות כמו תפילות וכמו חתונות, החזרה לבתי הספר לא עזרו. אנחנו מביאים את המחלה הביתה, לא יעזור".

על ההצעה להקים בתי חולים שדה אמר, "יקחו את הרופאים מהמחלקות, מאיפה יקחו צוותים? יש להמשיך ולהשקיע בצוותים רפואיים. קנינו ציוד, בנינו, הכסף הלך לכל מיני דברים, מערכת הבריאות הייתה צריכה לקבל את התבונה ולהשקיע בכח אדם. זה הדבר היחידי שיעזור לנו, המערכת הייתה מורעבת, צריך להעלות את כוח האדם לשנים הבאות".

נתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (שלישי) מעלים כי 3,843 חולי קורונה אובחנו אתמול בישראל. שיעור החיוביים אתמול הוא 11.6% ולמעשה אחד מכל 9 נבדקים אובחן כחולה קורונה. אתמול נערכו 33,119 בדיקות קורונה.

בבתי החולים בישראל מאושפזים 1,359 חולי קורונה. 653 מהם במצב קשה ו-279 במצב בינוני. 169 חולים מונשמים. מאז פרוץ הקורונה בארץ נפטרו 1,273 בני אדם שנדבקו בנגיף. ישנם 50,563 חולים פעילים בישראל.

שרי קבינט הקורונה יתכנסו בשעה 12:00 בצהריים וידונו בהידוק ההגבלות ובהחרפת הסגר להמשך חגי תשרי. על פי הערכות כל החלטה שתתקבל תיושם רק לאחר יום הכיפורים.

בין המגבלות החדשות שעליהן ידונו השרים: צמצום העבודה במגזר הפרטי ל-30% ואף יותר מכך, מעבר של המגזר הציבורי לעבודה במתכונת חירום, צמצום נוסף של התקהלויות ועוצר כפי שהיה בליל הסדר האחרון.

ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו, ממליץ שלא להחליט על הגבלות כעת, אלא להמתין ולראות אם לסגר במתכונתו הנוכחית יש השפעה בצמצום מספר הנדבקים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו חושב שיש להדק את הסגר באופן משמעותי מיד לאחר יום הכיפורים ולהשוות אותו לפסח האחרון, אז רותקו האזרחים לבתיהם והתחלואה ירדה.