פינדרוס: מציע שהממשלה תתחיל לקחת אחריות על החלטות שלה

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יצחק פינדרוס מתייחס בראיון לערוץ 7 להצעה של פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו לסגור את בתי הכנסת ביום כיפור וחג הסוכות.

"במדינה יהודית לבטל תפילות ביום כיפור בבתי הכנסת זה לא בא בחשבון", אומר ח"כ פינדרוס, "המתווה של ראש השנה היה קשה מאוד. שמכניסים מתפללים לקפסולות בבתי הכנסת אין סיבה לעצור את זה ואפשר לחכות עוד שבוע. יש המון יהודים שיום כיפור הוא היום היחיד שמגיעים לבתי הכנסת וזו הדרך הנכונה. אני נגד התקהלויות בלתי חוקיות אבל הרוב עומדים במתווה".

פינדרוס גם מתייחס לדבריו של הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו שהשיב לראש הממשלה ולשר הבריאות כי סגירת בתי הכנסת ביום כיפור לא באה בחשבון כל עוד מתירים הפגנות, "ההקבלה של הרב לאו באה להסביר את סדרי העדיפויות במדינה יהודית שאומרת קודם כל לאפשר להתפלל בבתי הכנסת ביום כיפור. יש דברים שהם בעלי חשיבות עליונה וחשובים לעם היהודי".

פינדרוס מציע שהממשלה תתחיל לקחת אחריות על ההחלטות שהיא מקבלת ועונה על דבריו של נתניהו שאמר היום כי מי שדילל את ההגבלות שלא יבוא בטענות, "הוויכוח הפנימי בליכוד הייתי משאיר בליכוד ואנחנו חלק ממנו והיה ויכוח על הבריכות והמסעדות. חלק מהמשלה שמתעלמת מזה שהיא מקבלת החלטות ולא מתמודדת עם המשמעויות שלהן. מסתובבים היום אנשים רבים במדינת ישראל אם זה בעלי חנויות מסעדות ובעלי עסקים שנפגעו נורא מהקורונה ואף אחד לא מתייחס אליהן חוץ מכותרות. שר האוצר בראש ובראשונה אחראי על הדבר הזה ואלא שמלינים אני מציע שממשלת ישראל מקבלת החלטה שתיקח אחריות על החלטות שלה".

לשאלה אם יסגרו את בתי הכנסת ביום כיפור הציבור ישמע להנחיות השיב ח"כ פינדרוס "על הציבור החרדי החלטה כזאת לא תשפיע כי הוא ימצא את הדרך להתפלל. אני מוטרד מרוב עם בישראל, הציבור המסורתי שיום כיפור הוא היום היחידי שהוא בא לבתי הכנסת וזה ימנע ממנו. החלטה לסגור את בתי הכנסת ביום כיפור היא מעוותת בטח במדינה יהודית".