נטילת ארבעת המינים
נטילת ארבעת המיניםצילום: David Cohen/FLASH90

שלא כמו בכל שנה, החשש מהקורונה העביר את הציבור הישראלי משווקי ארבעת המינים הגדולים לרכישה באינטרנט.

השנה צופים במיזם החברתי "נתינת לולב" קפיצה משמעותית בהזמנות של ארבעת המינים דרך האינטרט, בגלל הקורונה. כבר עתה עברו המכירות את כל המכירות של שנה שעברה והערכה היא שהן ימשיכו לעלות.

ההזמנות יגיעו למאות תחנות חלוקה, בביתם של מתנדבים שפותחים את ביתם עבור המיזם ומשם, לפי כללים מסודרים, הכוללים את הוראות משרד הבריאות ניתן לאסוף את ההזמנות.

ההרגל להגיע לשוק ארבעת המינים, להרגיש את הסחורה ולהתמקח עם השוכרים יעבור השנה, כמו הרגלים נוספים ל "עבודה מהבית", הסט יגיע סגור וחתום בדרגות כשרות שונות, לילדים, כשר לברכה, מהודר ומהודר מן המהודר.

הסטים הינם בהשגחת הרב אליעזר שמחה וייס, אב בית הדין כפר הרואה. באתר ניתן גם לרכוש סט לנזקקים והעמותה דואגת להעביר לו את ארבעת המינים. דרך "נתינת לולב" נתרמו בשנה שעברה כ-1600 סטים לנזקקים אשר חולקו למאות בעלי חסרי יכולת, אולפני עולים, כפרי נוער בסיכון ועוד.

שוק ארבעת המינים מגלגל בכל שנה סכומי כסף גדולים, ובגלל זה קם המיזם לייעל את הכסף הגדול לעמותות חסד וכך הלקוח גם משלם סכום סביר וגם הכסף שלו הולך לתרומה, הצפי השנה בגלל הקורנה: כמיליון שקלים וחצי מרכישה באינטרנט.

עזריאל דותן, ממקימי המיזם סיפר "בשנים האחרונות אנו מנסים מצד אחד למכור את סט 4 המינים במחירי השוק ומצד שני אחרי שמכרנו במחיר סביר לתרום את הכספים לעמותות, זה חלק ממיזם לנשמה שאנחנו עושים. בכל שנה אנחנו חווים גידול ברכישות והשנה הצפי הוא לקפיצת מדרגה גבוהה ביותר".