30 שנה של עבודה מאומצת
30 שנה של עבודה מאומצתצילום: iStock

בימים האחרונים הפך לאנגי בהויאן למפורסם בעל שם עולמי. לאנגי, השלים פרויקט מעורר השראה של 30 שנה במהלכו חפר תעלת מים לכפר שלו בעזרת את חפירה והרבה כוח רצון.

לכפר ההודי המרוחק קוטילווה מעולם לא היו מים בשפע. מאגר המים הקרוב ביותר לכפר נמצא בהרים במרחק של עשרות ק"מ, ועם הזמן הדבר גרם לחלק מתושבי המקום לעזוב לכפרים נוחים יותר. לאנגי בהויאן, תושב המקום, החליט לשנות את המצב והתחיל במסע כנגד כל הסיכויים להביא את המים לכפר.

לאנגי, התחיל לחפור תעלה במרחק של 3 ק"מ מההרים העוטפים את הכפר ותיכנן להשתמש בה כדי להעביר את מי הגשמים אל הכפר. מכיוון שלא היו לו אמצעי חפירה משוכללים, לאנגי התחיל לחפור בכל פעם חלק קטן מהתעלה בעזרת את חפירה וסלסילת קש לאיסוף החול שנחפר.

כאשר לאנגי התחיל, בני המשפחה שלו חשבו שמדובר ברעיון הזוי במיוחד, וניסו לשכנע אותו להפסיק. עם הזמן, הצטרפו אליהם גם שאר בני הכפר שלא עזרו ללאנגי וחשבו שאין אפשרות לחפור תעלה כל כך ארוכה בעזרת את חפירה בלבד.

אבל, השבוע, 30 שנה אחרי שלאנגי התחיל לחפור את התעלה- הוא סיים אותה לגמרי לבדו כנגד כל הסיכויים. בזכות האירוע, לאנגי קיבל את התואר "איש התעלה" והסיפור שלו התפרסם במהירות ברשתות החברתיות.

אחד מהאנשים ששמעו על הסיפור המדהים של לאנגי הוא אנאנד מאהינדרה, מיליארדר הודי, שהתרשם מלאנגי והציע להביא לו טרקטור שיעזור לו לשפר את התעלה הקיימת. לדבריו, זה יהיה לו לכבוד להביא טרקטור לאדם שעמל 30 שנה למען הציבור בלי לקבל כל תמורה או עזרה מאחרים.

ככל הנראה הטרקטור היה יכול לסייע ללאנגי כבר לפני שלושים שנה, אבל לאנגי רק אמר שהוא "ממש שמח" על המתנה המדהימה שתעזור לו להמשיך לפתח את התעלה. לדבריו, הוא רוצה שגם הדורות הבאים יוכלו ליהנות מהעבודה הקשה שהוא עבד במהלך חייו, והוא מרגיש נפלא כשהוא יודע שהמאמצים שלו הצליחו לבסוף.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!