עופר גולן
עופר גולןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

יועצי ראש הממשלה עופר גולן וטופז לוק הגישו תביעה דיבה נגד אהוד ברק, אורי משגב ורוית נאור, זאת לאחר שאלו שהאשימו אותם ויועצים נוספים בביום הפגנה במסגרת הפגנות השמאל בבלפור.

לקריאת כתב התביעה

בתביעה, על סך 420,000 שקלים, נטען כי "הנתבעים החליטו לפרסם עלילת כזב על התובעים והציגו תיאוריית קונספירציה לפיה התובעים 'שתלו' מפגינים בהפגנה וביימו אותם במטרה להפיץ פרסומי כזב".

"בפועל לא שתלו התובעים איש ולא ביימו איש. הם לא הכירו את המפגינים שפגשו והם צילמו את אותם מפגינים כפי שכל אדם יכול היה לצלם אותם", טוענים התובעים.

עוד נכתב בתביעה, "הנתבעים ידעו היטב, כי פרסומיהם מהווים עלילת כזב והם הפיצו אותם רק בשל רצון לפגוע במחנה הפוליטי אליו משתייך ראש הממשלה ומתוך הנחה, כי שמם הטוב של התובעים הוא הפקר, כי מותר לנתבעים להפיץ שקרים וכי לא יידרשו לתת את הדין בשל כך. אלא שהתובעים אינם מוכנים לעבור לסדר היום על הפגיעה בשמם הטוב והם מגישים תביעת לשון הרע זו, כדי שבית המשפט יקבע כי הנתבעים פרסמו עלילת כזב ויחייב אותם בפיצויים הולמים".

כזכור, לוק וגולן תועדו במוצאי החג סמוך להפגנת השמאל, וזאת בשעה שבה לוק אמור היה לשהות בבידוד ביתי. התיעוד עורר סערה והערב דווח כי לוק נקנס בסכום של 5,000 ש"ח על ידי המשטרה.