טרמינל 3 בנתב"ג
טרמינל 3 בנתב"גצילום: TPS

חמישה נוסעים שונים טסו מנתב"ג ליעדים שונים בחו"ל בימים האחרונים על אף שידעו שהם חולי קורונה, כך פורסם הערב (שלישי) בחדשות 12.

המקרים נחשפו כאשר נציגי קופות החולים התקשרו לישראלים לשיחת מעקב אודות מצבם כחולי קורונה, ואז התברר כי טסו לחו"ל.

במקרה אחד התקשר נציג הקופה לזוג ישראלים שחלה בקורונה לשיחת מעקב, ואז סיפרו לו בני הזוג כי טסו לסרביה לחופשה משפחתית.

במקרה שני ביקש צוות קופת חולים לוודא כי משפחתו של ילד שנדבק בקורונה שוהה בבידוד, אך בשיחה עם בני המשפחה גילה כי כולם טסו יחד לחופשה באנטליה שבתורכיה.

קופת החולים פנתה לרשויות, אך אלו לא הצליחו בינתיים לאתר את חולי הקורונה - שאמורים גם לחזור לישראל בטיסות מסחריות. גם איתור הנוסעים שטסו עם החולים לחו"ל מתנהל בעצלתיים עקב קושי בריכוז הנתונים ובאיתור הטסים.

בכירים בקופת החולים מסרו לחדשות 12: "אנחנו מציפים את הנושא בכל מפגש עם הרשויות אבל לצערנו נוכחים כל פעם מחדש שעדיין אין שום סינכרון בין המשרד למשטרה או לבקרת הגבולות".

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל היא זאת שפנתה למשרד הבריאות מלכתחילה ודיווחה לו על הנושא. במדינת ישראל יש גוף האמון על העברת מידע על חולים ומבודדים והוא משרד הבריאות, שהוא גם הגורם שאמור להעביר לרשות ההגירה והאוכלוסין את המידע ללא כל תיווך משטרתי. לרשות סמכות מנהלית למנוע ולקנוס מפרי בידוד ולמשרד הבריאות האחריות על הנתונים".

"יצויין כי הצענו למשרד לסייע בפיתוח ממשק שיסדיר את הנושא, אולם משרד הבריאות נמנע מלהסדיר את הנושא ובתוך כך להסדיר את עלויות הפיתוח, הקמת מוקד זמין לרשות, וקבלת אחריות על הנתונים שעוברים. מדובר באירוע שכולו מקצה לקצה של שני הגופים הנ"ל וכל ניסיון לקשור אותו למשטרה עקום ומעוות", הוסיפו.