פרופ' יגיל לוי, מרצה למדעי המדינה באוניברסיטה הפתוחה ומהוגי המושג "הדתה" ביחס למפקדים וחיילים דתיים בצה"ל, הגיש לפני כחודש וחצי לבג"ץ יחד עם חברו ד"ר זאב לרר, אשר היה בעברו סגן היוהל"ם (יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר בצה"ל), חוות דעת מלאה בזעם על צה"ל, על קצינים בכירים המכונים במסמך "קצינים מיושנים", על קציני כוח אדם, על רבנים צבאיים ו"ארגונים חרד"ליים".

פרופ' לוי, אשר הגדיר עצמו בראיונות "שמאלה משוברים שתיקה" ומפת הנכבה תלויה במשרדו, הפסיק להרצות בצה"ל בהוראת הרמטכ"ל הקודם רא"ל במיל' גדי איזנקוט.

בהרצאה שנשא לפני סטודנטים באוניברסיטה הפתוחה לפני מספר חודשים תחת הכותרת "המושג המתעתע של צבא העם", פתח לוי בגילוי לב על יחס צה"ל כלפיו ואמר: "סומנתי כאויב שרצוי שלא להזמין אותו" ותיאר כיצד יכל בעבר לשוחח עם קצינים בכירים באופן יותר חופשי עד שהוחלט להפסיק את הרצאותיו בצה"ל.

סטודנדטים באוניברסיטה הפתוחה, חברים ב"פורום לאקטיביזם יהודי" אשר חלקם לומדים באוניברסיטה אצל פרופ' לוי, מתרשמים כי הצטרפות הפרופסור לעתירה בבג"ץ נגד צה"ל נובעת מנקמנות: "הוגה ההדתה, שמסית נגד רבנים ודתיים שהצליח לגרום לכאוס בתוך צה"ל ובמדינה כולה, מרגיש כנראה שנחשף ומאבקו בזהות היהודית עבר מהשלב הסמוי לשלב הגלוי".



בארגון תורת לחימה, אשר מפיץ את המסמך של לוי ולרר במסגרת מסע הסברה, כהוכחה להשפעת השמאל הקיצוני על החלשת הצבא באמצעים משפטיים, הגיבו אף הם "צה''ל סומן כאויב על ידי אנשי שמאל רדיקלי, שמנסים בימים אלו לכופף את הצבא בבג"ץ. בכל מקום בו מתאפשר לנגח את הלוחמים הדתיים ואת צה''ל יחד - שם תמצא את איש ההסתה וההדתה יגיל לוי.

הציבור לא שכח כי יגיל לוי, מגדיר עצמו שמאלה משוברים שתיקה, וכי הוא לא מפספס כל הזדמנות להחליש את רוח הלחימה ואת הזהות היהודית של הצבא. הדבר מעיד כאלף עדים איזו כרוניקה של כפיה משפטית ומגדרית מתרחשת אל מול עינינו, כאשר גורמי קיצון ומיעוט כופים על צה''ל באמצעות בג"ץ פמיניסטי כביכול, אג'נדות שמאל קשות. מי שסימן מפקדים קרביים כ'מפקדים מיושנים', ולוחמים ומפקדים דתיים כ'הדתה', לא יוכל לקונן כקוזק נגזל על כך שמקומו איננו בצה"ל".

פרופ׳ יגיל לוי מסר בתגובה "הכתבה היא אוסף של הבל הבלים. אמירת האמת אינה מדריכה את כותביה. אתייחס רק לעובדות הקשורות בעבודתי באוניברסיטה הפתוחה. ההרצאה המוזכרת בכתבה לא נישאה בפני סטודנטים, אלא בפני עובדי ועובדות האוניברסיטה והועלתה לרשת עבור הציבור הרחב.

אינני נוהג לשוחח עם הסטודנטים על יחסיי עם הצבא כך שגם אם מישהו מבין תלמידי נמנה על ״הפורום לאקטיביזם יהודי״, ספק אם יכול היה לגבש מסקנות באשר למניעיי. הקוראים והקוראות של ערוץ 7מוזמנים לעיין בחוות הדעת שד״ר זאב לרר ואני הגשנו לבית המשפט ולהתרשם באופן עצמאי מתוכנה וממטרותיה, ללא התיווך המסית של כותבי הכתבה".