נפתלי בנט
נפתלי בנטPhoto by Oren Ben Hakoon/POOL

אלה הפעולות שהייתי עושה כבר הערב כראש ממשלת ישראל:

1. מודיע הערב לכולם שעד תום הסגר אין הפגנות ואין תפילות. מרסקים את המגיפה. אין פרוטקציה לאף מגזר.

2. מכנס כבר מחר (בזום) קואליציה לאומית של הרב הראשי לישראל, הקאדי הראשי, מנהיגי השמאל, מנהיגי הימין, מנהיגי החרדים, מנהיגי הערבים, כל עורכי החדשות בישראל, כל משפיעני דעת הקהל עם דרישה לאומית ברורה: כולם חובשים מסיכה כל הזמן, לא מתקהלים.

3. מוביל את התפיסה ״מסיכה במקום סגר״. אם כולם יעטו מסיכות נביס את הקורונה תוך 5-6 שבועות. מפעיל הסברה לאומית עוצמתית בניהול גורם *אחד*.

4. מטיל על שר החינוך להכין *הפעם ברצינות* את מערכת החינוך להפעלה בלי ״ישראבלוף״. נועץ בקואליציית מומחי חינוך ואפדמיולוגיה. קפסולות זה קפסולות.

5. מטיל על הפרויקטור להגיע ליכולת של 100,000 בדיקות עד 15 באוקטובר. זאת באמצעות הכנסת עוד חברות פרטיות כמו מיי הריטג, הפעלת מכון וייצמן והפעלת pooling. (ראה סעיף הבא).

6. מטיל על הפרויקטור יעד של הפעלת שיטת Pooling (איגום של 10-20 דגימות לפיענוח אחד, כך שמכפילים פי עשרה יכולת בדיקות) באופן רחב עד 15 באוקטובר, כדי לאפשר פיענוח יומי בלתי מוגבל בישראל (כמיליון). השיטה מופעלת בהצלחה בארה״ב, גרמניה, סין, פיליפינים, ויאטנם, סינגפור, פורטוגל ועוד. במקביל, מזמן את מדעני מכון וייצמן כדי להפעיל את שיטתם ״וייצמן 2.0״ היעילה. בקיצור, מביא לכך שבדיקות הן משאב זמין, זול ונגיש לכל.

7. מפעיל באופן מיידי את טכנולוגיית ניטור מי השפכים לאיתור מוקדם של התפרצויות. זו טכנולגייה ישראלית מופלאה, שאינה מופעלת בישראל (!).

8. מטיל יעד לגיוס של 2,500 חוקרים אפדימיוליגים על בסיס סלקטורים מפוטרים של אל-על, סוכני נסיעות מובטלים, מורי דרך, אנשי תרבות ובידור מובטלים. מקים 5-6 מרכזי טלפון לאומיים להפעלה.

9. יוצא באופן מיידי לסקר סירולוגי לאומי על מנת למפות מי כבר נדבק, אזורי הידבקות ועוד. (ישראל רכשה מיליוני ערכות סרולוגיות).

10. במקום שיטת איכוני השב"כ ששולחת מאות אלפי אנשים לבידודי שווא מתסכלים, מחבר את החקירות האפדמיולוגיות לתוואי ההליכה של המאומת, ושולח אדם לבידוד רק לאחר בדיקה אנושית.

11. כל מי שנשלח לבידוד, עובר בדיקת קורונה תוך 24 שעות ולאחר עוד 48 שעות על מנת לשחררו אם יוצא פעמיים שלילי. כך מאפשרים למיליוני אנשים להמשיך לפעול.

12. מקים מערך של כ3000 "סייעי בידוד" שהם מעין ״מנהל לקוח״ של אנשים המצויים בבידוד: לדאוג להם לצרכים שלהם, תרופות, מזון וכל סעד שנדרש. זה קיים במקומות רבים בעולם, ומסייע לאנשים שלא לחשוש להיכנס לבידוד.

13. מעביר חקיקה מיידית שמטילה סנקציות על מי שנתפס ללא מסיכה בתוך משרדים ובחללים סגורים. מגייס 15,000 מובטלים להיות פקחי קורונה.

14. מפעיל את תכנית "מגן אבות פלוס" אשר מבצע פעם בשבוע בדיקה של כלל הקשישים הנמצאים בבתי אבות ובמוסדות מאורגנים, ושל הצוות שדואג להם.

15. מטיל על משרד הבריאות משימה של הגדלת קיבולת מאושפזי קורונה מ800 ל1200 עד תחילת נובמבר, ועד 1600 עד 31 לדצמבר. זאת באמצעות הכשרות מהירות, יצירת בתי חולים שדה ייעודיים לקורונה בצפון, במרכז ובדרום. לא ייתכן שממרץ ועד עכשיו הקיבולת נשארה 800 חולים.

16. מכין עד שבוע הבא תכנית ברורה ליציאה מן הסגר. היעד: ריסוק הקורונה.

17. מטיל על שר האוצר להציג תכנית מעטפת מלאה לעסקים הקטנים, ולצד זה תכנית לאומית להכשרות מקצועיות בתחומים איכותיים תוך שלושה שבועות. על פי התכנית מסבים את דמי האבטלה ואת דמי החל"ת לוואוצרים להכשרות בשוק הפרטי. דואגים במיוחד למובטלים בגיל מבוגר יותר.

18. קובע שיחה בגובה העיניים עם הציבור בכל יומיים. עונה על כל השאלות. בלי לייפות. לצד זה מקיים מסע פרנסה: מבצע ביקור פתע בשטח, פעמיים בשבוע, כדי להבין את תמונת המצב האמיתית.

19. מגדיר ״אחראי לימוד מהעולם״ אשר מצוי בקשר רציף עם מדינות מוצלחות בקורונה ומביא מהם תובנות ולקחים ליישום מיידי.

20. מכין את נתב"ג לכניסה ויציאה של נוסעים באמצעות בדיקות מהירות בשדה התעופה, ונוהל חד של כניסה ויציאה מן הארץ.