אוניברסיטת בר אילן
אוניברסיטת בר אילןצילום: דוברות אוניברסיטת בר אילן

הוועדה הגיאוגרפית לבחינת גבולות אוניברסיטת בר אילן המליצה אתמול (שלישי) להעביר חלקים משטח האוניברסיטה אל תחום השיפוט של גבעת שמואל, אולם החלק הארי של האוניברסיטה יישאר ברמת גן.

הוועדה בראשות גבי מימון ממליצה שאזורי הקמפוס האקדמיים יישארו בתחום שיפוט רמת גן ואזורי הקמפוס שבהם שימושים לא-אקדמיים יעברו לתחום השיפוט של גבעת שמואל, ובהם מעונות הסטודנטים, מרכז וואהל, תיכון אמי"ת וכבישים סביב האוניברסיטה.

המלצות הוועדה יועברו לשר הפנים אריה דרעי שיכריע בסוגיה לאחר שיקבל גם את עמדת שתי הרשויות.

בינתיים, שני ראשי הערים טוענים כי האוניברסיטה שייכת להם. "מדובר בהישג מרשים בהחלט" אמר ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני. "מדובר בצעד ראשון להשגת היעד שכן כל האוניברסיטה צריכה להיות שייכת לגבעת שמואל, ורק פתרון כזה יוכל לתקן את העוולות הקיימות היום בשטח ולתת מענה אמיתי, מיטבי וצודק הן לתושבי העיר גבעת שמואל, הן לסטודנטים והן לאוניברסיטה עצמה.

''אני קורא לכבוד שר הפנים, אריה דרעי, להשלים את עבודת הוועדה ולקבל החלטה להעביר את כל שטח האוניברסיטה לתחום השיפוט של העיר גבעת שמואל", הוסיף ברודני.

ראש העיר רמת גן כרמל שאמה הכהן הכריז ''אוניברסיטת בר-אילן נשארת ברמת גן. הצלנו אוניברסיטה בישראל. הוועדה החליטה להעביר את שטחי המעונות, את תיכון אמית גוש דן ואת הכבישים העוטפים את האוניברסיטה לגבעת שמואל אך החשוב מכל - רמת גן נותרה עיר אוניברסיטאית.

''כמו כן האוניברסיטה ניצלה מניצול והדרדרות של עיר קטנה שרצתה להפוך אותה לפרה חולבת", תקף שאמה הכהן, ''גם את החלקים הקטנים והלא אקדמים שנלקחו זה רק עניין של זמן שהם יוחזרו לרמת גן, שהרי לגבעת שמואל אין זכות קיום כעיר עצמאית זו הרי פיקציה של עסקנות פוליטית ותו לא''.