מאיר פרוש
מאיר פרושצילום: אסתי דזיובוב/TPS

סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש תקף הבוקר (ד') בחריפות את בית המשפט העליון שהורה על העמדתו של הרב הראשי לצפת הרב שמואל אליהו לדין משמעתי

"האטימות לרגשות של הציבור התורני המתגלה מפסקיהם והחלטותיהם של שופטי בג"ץ, משוועים ומהדדים בקרב קהילות הקודש, וההחלטה להעמיד רב ראשי של עיר ואם בישראל על ידם, מצביעה על פשיטת רגל מכל נושא ערכי ודתי", אמר.

פרוש הוסיף כי "מזה תקופה של כשנתיים שדרישת היהדות החרדית שיש לצמצם את כח הבג"ץ צובר תאוצה ועד כמה שרע ומציק ליהדות החרדית המצב העכשווי מפסקיהם של בג"ץ, אנו מתנחמים בכך שמעשיהם של השופטים מרחיקים אותם מהקונסנזוס הרחב והציבור בארץ חש כלפיהם בוז", דברי סגן השר.

כזכור, בג"ץ הורה על העמדתו לדין בעקבות התבטאויותיו נגד התנועה הרפורמית ומבקרים ערבים בהר הבית. פסק הדין בא בתשובה לעתירה שהוגשה על ידי האגודה לזכויות האזרח והמרכז הרפורמי.

מלשכת הרב שמואל אליהו נמסר בתגובה: "מדובר בבית משפט פוליטי. אם היה מדובר על חופש דיבור של אנשים שלהם אין שום בעיה להציג גליוטינה או ראש ממשלה על חבל תליה. אם מדובר על רבנים או דתיים הם יעקמו את החוק כדי לבטל את הזכות היסודית הזו. אנחנו לא נפסיק לדבר. לא נפסיק לומר את האמת. אין לנו אמון בבית המשפט הזה".