מחסום משטרה
מחסום משטרהצילום: דוברות המשטרה

ראש עיריית לוד ואיש הליכוד יאיר רביבו פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו בהצעה להטיל סגר כללי על כל אזרחי ישראל, למשך חודש, מיד אחרי שמחת תורה.

״הרבה פעמים קיבלת את עצותיי, אז אני מתכבד להשיא עצת זהב: יום אחרי שמחת תורה עוצר מלא. אף אחד, מגדול עד קטן, לא מוציא את האף מהבית למשך חודש״, אמר רביבו.

לדבריו, ״הסגרים במתכונת הנוכחית, הם במקרה הטוב בדיחה עצובה, הרי אין אדם שלא יוצא רק לסופר/בית מרקחת/עבודה חיונית. בפועל 99% מהישראלים בחוץ, כחלק מהיותנו אלופי העולם בתירוצים ובתיחמונים״.

רביבו מציע שאת השבועיים הקרובים של החגים ״נעבור איכשהו, וחבל על האנרגיות לנסות לשכנע מיליוני אנשים לוותר על תפילות וארוחות חג. אבל יום אחרי סוכות נגמרים התירוצים, החגים, החתונות וההפגנות. 

״אבל, כדי שזה יקרה, צריך להחליט היום!!! שכולם יפוצצו את המקרר והמזווה בכל אוכל שהם רוצים. ואז נכנסים להזדמנות האחרונה של כולנו לפני החורף ואוי ואבוי אם נחטוף פה שו"ק, שפעת וקורונה״, הוסיף ראש העיר לוד.

בתוך כך, המשטרה רשמה ביממה האחרונה 2,132 דו"חות בגין הפרות של הגבלות הקורונה.

אלפי שוטרים ומתנדבים המשתתפים במבצע 'אחריות מנצחת' עליו הכריזה המשטרה רשמו יותר מאלף דו"חות לאזרחים שהפרו את הסגר ונתפסו כשהם יוצאים ממקום מגוריהם לאזור אחר ללא סיבה מוצדקת.

973 דו"חות ניתנו בגין אי עטיית מסיכה במרחב הציבורי ו-29 דו"חות נרשמו למי שהפרו את חובת הבידוד.

בגבעתיים, שוטרים הבחינו במסעדה אשר מקבלת קהל בניגוד מוחלט להנחיות. בעל המקום נקנס בסכום של 5,000 שקלים והקהל שהיה במקום נדרש לעזוב.

אתמול נערך שימוע לבעלי ברים שפעלו ברחובות ונתפסו לפני מספר ימים כשהם פועלים בסתר ובניגוד להנחיות. שוטרים שהגיעו לאחד מבתי העסק ברחוב הרצל בעיר הבחינו כי הסורגים והדלת סגורים. כשפתחו את הדלת, הבחינו בעשרות אנשים סביב שולחנות כשהם שותים, אוכלים ומעשנים.

לבעלי הברים נרשמו קנסות על סך 5,000 שקלים ואתמול כאמור נערך להם שימוע ע"י קצין משטרה שהורה על סגירת בתי העסק למשך שבוע.

בבני ברק נסגרו אתמול שתי ישיבות שפעלו בניגוד להנחיות וכל אחת מהן קיבלה דו"ח.

אמש השוטרים ערכו ביקורים וביקורות אחר יישום ההנחיות ב-3,433 בתי עסק, בהם גם מתחמי בילוי ואולמות אירועים. 59 בתי עסק נקנסו בגין ההפרות השונות, ניתנו 381 אזהרות, וב-91 מקומות בוצע דילול קהל.

בנוסף בוצעו בדיקות של הימצאות בבידוד ל-527 חולים מאומתים המאושפזים בבית וכן ל-952 מחויבי בידוד בכל רחבי הארץ.