רופאים
רופאיםצילום: אייסטוק

משרד הבריאות וההסתדרות הרפואית קוראים בצהריים (רביעי) לרופאים בפנסיה לחזור לעבודה בבתי החולים כדי לסייע לצוותים הרפואיים המתמודדים עם העומס של משבר הקורונה.

במסמך שנשלח לרופאים ורופאות שיצאו לגמלאות נכתב, "על רקע המחסור שנוצר בכח אדם רפואי בשל העלייה בתחלואת הקורונה ומהעלייה במספר הצוותים הרפואיים המצויים בבידוד, ההסתדרות הרפואית ומשרד הבריאות קוראים לרופאים ולרופאות בגמלאות להתגייס ולתגבר את בתי החולים".

"אנו נמצאים במצב חירום של ממש שמחייב אותנו לקרוא לכם להתייצב ולסייע למערכת האישפוז או בקהילה. זהו צו השעה עבור כל מי שיכול לתרום מניסיונו רב השנים. בתי החולים והקהילה זקוקים בעיקר לפנימאים, למומחים לטיפול נמרץ, מומחים לרפואה דחופה, לרופאי משפחה ולרופאי ילדים – אולם כל תוספת של רופאים בכל תחום, תהיה מבורכת", נאמר במכתב.

לקריאת המכתב המלא של משרד הבריאות לרופאים בפנסיה לחצו כאן

במשרד הבריאות ציינו כי שיבוצם של רופאים גימלאים בבתי החולים יהיה בעיקר במחלקות שאינן מחלקות קורונה בשל היותם בקבוצת סיכון.

"בימים האחרונים אנחנו מקבלים פניות רבות מרופאים גמלאים שמבקשים לחזור לעבוד ולסייע במגוון דרכים, והפניות האלה מחממות את הלב ומוכיחות פעם נוספת עד כמה מסורים אנשי הרפואה בישראל, בכל גיל ובכל מקום בארץ", סיכמו במשרד.

מוקדם יותר הורו שר הבריאות יולי אדלשטיין ומנכ״ל משרדו פרופ׳ חזי לוי לקלוט באופן מיידי פראמדיקים לעבודה בבתי החולים ולתגבר את הצוותים הרפואיים.