מכבי תל אביב ערכה הערב (רביעי) במתכונת מיוחדת תחת הגבלות הקורונה את מסיבת העיתונאים הרשמית של לקראת העונה הקרובה, שתחל במשחק יורוליג ביתי מול אלבא ברלין כבר ביום חמישי הבא.

מאמן הקבוצה, יאניס ספרופולוס, דיבר על המשחק בצל הקורונה. "העונה הזאת שונה לגמרי מכל מה שהכרנו עד עכשיו. הווירוס השפיע על החיים שלנו ועל הכדורסל. מכיוון שסיימנו את העונה רק ביולי היינו צריכים לערוך הכנה קצרה יותר לעונה הקרובה".

"זוהי תקופה קשה לכל העולם, ולא היה קל לשמור על רוב הסגל אבל אני שמח על כך מאוד ומגיע קרדיט גדול לבעלים כי יש להם הרבה בעיות עם התקציב. אנחנו עושים את המיטב כדי להיות מוכנים למשחקים הרשמיים אבל אנחנו אופטימיים כי אנחנו יודעים מי יש לנו כאן ומאמינים במי שהבאנו. בנינו קבוצה לוחמת שתתחרה בכל האתגרים שיעמדו בפנינו", הוסיף ספרופולוס.

המנהל המקצועי, ניקולה ווייציץ' אמר, "אנחנו תמיד מסתכלים על השוק כדי לחזק את הקבוצה. אנחנו עומדים בפני עונה קשה במיוחד, ללא אוהדים, עם יותר מ-80 משחקים. המטרות לא השתנו, רק התנאים. בנינו את הסגל הטוב ביותר שהיה אפשר בתנאים שהיו לנו, עם המון מרכיבים של אי ודאות ואני מרוצה מאוד מאיך שהתנהלנו עד כה. המצב בישראל לא הקשה עלינו להחתים שחקנים, המצב הזה קשה בכל העולם".

יו"ר המועדון שמעון מזרחי סיפר כי "המטרה היתה לשמר עד כמה שניתן את צוות השחקנים והמאמנים. הצטרפו אלינו שחקנים חדשים כמובן. פתיחת העונה הזאת היתה מלווה בחוסר ודאות בתחומים שונים, האם יהיה קהל, מה הקיבולת המותרת, האם יהיה מתווה ממשלתי לרשת ביטחון, מתי הוא ינתן וכמה יינתן. אנחנו עשינו את המיטב לבנות קבוצה כאילו יהיה ניתן לערוך את המשחקים במתכונת מלאה ונקווה שנגיע לזה במהלך העונה. אני מודה לאוהדים הנאמנים שלנו".

הוא התייחס גם למצב הכלכלי ולחוסר הודאות. "כבר אחרי האליפות חשבנו על העונה הזאת, לא יכולנו לשקוט על השמרים. בנינו קבוצה למרות שלא ידענו בוודאות מה תהיה רשת הביטחון, היו לא מעט היסוסים. אבל חרף כל הקשיים הצלחנו להעמיד קבוצה על פי רצון המאמנים. מכבי תעשה כל מה שנדרש על פי הוראות רשת הביטחון (קיצוץ 25% משכר השחקנים). כולם יודעים ש-60% מתקציב המועדון מבוסס על כרטיסים ומנויים. המתווה של משרד הספורט בא לפצות את הקבוצות על נזקים ממשיים שנגרמו מאי מכירת כרטיסים ומנויים, ולא למטרות אחרות ולכן הפיצוי צריך להיעשות על פי הנזק הזה שנגרם לקבוצות ולא לפי שום פרמטר אחר".