הרמת כוסית במרכז לזהות יהודית
הרמת כוסית במרכז לזהות יהודיתצילום: ישראל בן פזי

הרמת כוסית של איגוד המרכזים לזהות יהודית בהשתתפות שר ההשכלה הגבוהה והמשלימה, זאב אלקין ואנשי משרדו התקיימה אתמול (רביעי).

בשל המצב, הרמת הכוסית התקיימה בזום. במהלך הרמת כוסית זו, נפרסו בפני השר תוכניות השנה החולפת שנעשו ברחבי הארץ כמו גם התוכניות הייחודיות שפותחו על מנת להעצים את הפעילות בשנה הקרובה על אף תקופת הקורונה.

בנוסף, מנהלי המרכזים הודו לשר על כך שפעל ללא לאות כדי לאשר את התקציבים שיועברו למרכזים השונים.

יו"ר זהות, רועי צדוק אמר: "מנהלי העמותות וצוותי ההדרכה התכנסו להרמת כוסית ולהוקרת תודה והערכה לשר אלקין על כל פועלו למען המרכזים, למנכ"ל מרדכי בניטה ובעיקר לראש הממשלה ולשר ירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ על תקצוב הפעילות גם בשנה זו.

"אין ספק שזו הצלה ממש של הזהות היהודית בחברה הישראלית, חובה עלינו לפעול בחירום ובשיגרה בחיזוק הזהות היהודית", הוסיף.

השר אלקין אמר: "הפעילות של מרכזי הזהות היהודית חשובה מאין כמותה. הפעילות של מרכזי הזהות היתה בסכנה השנה בגלל המחסור בתקציב. פעלתי בכל הכח כדי להביא תקציב לפעילות להעמקת הזהות היהודית בכל הארץ ואני בטוח שלמרות הקורנה המרכזים ידעו לייצר פעילות איכותית ומעמיקה".

מנכ"ל משרד ההשכלה הגבוהה והמשלימה, מרדכי בניטה, אמר: "הפעילות של זהות היא ברכה לכלל ישראל ונותנת ממד מיוחד בציבוריות הישראלית. אני מאחל לכם, שכל כך מחוברים לענייני הרוח והאמונה, תצליחו בעז"ה השנה, למרות משבר הקורונה, לפעול בצורה מיטבית ולהפיץ את הברכה המיוחדת שלכם. שנה טובה".