ח"כ בוסו: מעולם לא השוונו הפגנות לתפילות ביום כיפור

ח"כ אוריאל בוסו (ש"ס) גאה בפעילותו של שר הפנים אריה דרעי, שהיה היחיד שנלחם בממשלה לפתוח את בתי הכנסת ביום הכיפורים.

''אחרי לילה ארוך של דיונים, כן סגר לא סגר, תפילות כדין בלפור, זה הזיה שבממשלת ישראל בן אדם אחד מתוך 35 שרים היה צריך להילחם ולהסביר להם שבתי כנסת ביום כיפור זה חשוב", אמר בוסו לערוץ 7.

''צריך לזכור שבתי כנסת זה לא בשביל שאני או אריה דרעי נתפלל, אנחנו נדע להתפלל בבית, זה בשביל עמך ישראל שלפחות 90 אחוז מהעם המסורתי היהודי רוצים להתפלל ביום כיפור בבית כנסת''.

אולי צריך לקחת אחריות ולהגיד לא בתי כנסת ולא הפגנות בבלפור?

''אני חושב שלקחנו אחריות לא מהיום, גם בראש השנה היה צמצום בבתי הכנסת, למעשה כבר מפסח אין בתי כנסת המוניים, אנחנו לוקחים אחריות, אבל מפגיני בלפור וכל האנשים האלה - על דמם ועל ראשם כל המצב הזה שבתי כנסת יהיו בצמצום, בגלל שהם לא אחראים, הם חושבים לשים את הנושא מעל כל דבר, מעל הבריאות, והם לא מסתכלים. לנו התפילות ביום כיפור חשובות הרבה יותר מההפגנה, אין אפילו מה להשוות, מצד שני אנחנו אחראים על הציבור ועל הבריאות של העם, אין להם אחריות על הבריאות של אף אחד''.

בוסו סיפר, ''בית הכנסת שבו התפללתי בשנה שעברה היו 500 איש, השנה התפללנו בחוץ והיו 70-80 אנשים, אמרתי להורים שלי אל 'תאכלו איתי סעודת ליל ראש השנה', ובמוצאי חג פותחים את המכשיר ומראים להם ש-300 איש סעדו בשולחן בבלפור, זה גורם לריפיון".