WonderB UAS
WonderB UASצילום: BlueBird Aero Systems

התעשייה האווירית חתמה היום (חמישי) על הסכם לרכישת 50 אחוזים מאחזקות חברת בלובירד (BlueBird Aero Systems).

חברת בלובירד מפתחת ומוכרת מל"טים טקטיים קטנים לשירותי הביטחון הישראליים ולמדינות זרות כבר קרוב לשני עשורים. במסגרת העסקה תרכוש התעשייה האווירית את אחזקותיה של חברת פירמל (Piramal Technologies) ההודית, ומניות נוספות של חברת Fiberless Access ושל מנכ"ל החברה רונן נדיר. נדיר יחזיק ב- 50% מאחזקות החברה לצד התעשייה האווירית, וימשיך לנהלה.

התעשייה האווירית החליטה על ביצוע הרכישה על רקע הפוטנציאל הגדול שהיא מזהה בשוק המל"טים הקטנים, בעולם הצבאי והאזרחי, ובשל הרצון להגדיל משמעותית את פעילותה ומחזור מכירותיה בנתח שוק זה. הכניסה לשותפות בבלובירד תאפשר פיתוח יכולות טכנולוגיות מתקדמות תוך הפחתת עלויות והחדרת המערכות לשוק בקצבי זמן קצרים ותוך יכולת תחרותית גבוהה.

בשנים האחרונות בחרו שתי החברות להתמקד בעולם ההמראה והנחיתה האנכית (VTOL), המספק יתרונות חשובים בעולם היבשתי והימי כאחד. חברת בלובירד פיתחה בשנים האחרונות מספר פלטפורמות מתקדמות בתחום ה-VTOL, ביניהן ה- WanderB-VTOL וה- ThunderB-VTOL, ואלו נמכרו לאחרונה בעסקה משולבת של למעלה מ- 70 מערכות ללקוח זר. שילוב היכולות והנכסים של התעשייה האווירית ובלובירד בתחום ה- VTOL, עתיד להביא לשוק פתרונות מבצעיים ויכולות פורצות דרך.

מנכ"ל BlueBird Aero Systems, רונן נדיר: "חברת בלובירד מביאה מערכות מל"ט מוכחות ויכולות טכנולוגיות ייחודיות, מהטובות בארץ ובעולם, מבוססות על ידע וניסיון עשירים, ומשאב אנושי ייחודי בתחומו. החיבור בין נכסים אלה, לבין המגוון הטכנולוגי, החדשנות, המשאבים, היכולת המכירתית והאיתנות העסקית של התעשייה האווירית, יאפשר לשתי החברות להוביל יחד את שוק המל"טים, להגדיל את נתח השוק ולהוות מכפיל כוח בעבור שתי החברות. אני שמח על בחירתה של התעשייה האווירית להיכנס לשותפות בבלובירד, ומודה לצוות המנצח שעומד לצדי כבר שנים רבות".

סמנכ"ל התעשייה האווירית, ומנהל חטיבת כלי טיס צבאיים, משה לוי: "התעשייה האווירית מובילה עולמית בתחום המל"טים ומזה 50 השנים כמעט בהן עוסקת החברה בתחום היא פועלת להתאים את הפיתוחים לצרכים העולים מהשטח, ולתנאי השוק. רכישת האחזקות בבלובירד, היא מימוש הלכה למעשה של אסטרטגיית החברה להרחבת פעילות בשווקים נוספים וביצוע תהליכי M&A המייצרים סינרגיה עסקית, ומהווה בעבורנו צעד משמעותי נוסף להרחבת משפחת המל"טים הקטנים. שילוב הזרועות בין החברות מאפשר הבאת פורטפוליו רחב של מוצרים בעולם ה-VTOL לצד מינוף יתרונות טכנולוגיים מתקדמים ובמחיר תחרותי ללקוחותינו ברחבי העולם".