נתניהו: אנחנו בשיאה של מלחמת הקורונה, זו מלחמה על החייםלע"מ

משרד הבריאות דיווח הבוקר (שישי) כי מניין החולים הפעילים בנגיף הקורונה חצה את ה-60 אלף. 669 חולים במצב קשה, מהם 167 מונשמים. מניין המתים עלה ל-1,378. אתמול בוצעו כ-60 אלף בדיקות

חברי הכנסת ממשיכים לדון הבוקר (שישי) בתקנות שאושרו בממשלה וצפויות להיכנס לתוקף בשעה 14:00. התקנות נידונו בוועדת החוקה במשך כל הלילה, כשחברי הכנסת ביקשו שינויים ותיקונים נוספים - רגע לפני שיועבר החוק לאישור מליאת הכנסת.

שר האוצר ישראל כ"ץ הצביע נגד החלטת הממשלה להטיל סגר הדוק על המגזר הפרטי ואמר: "ניתן היה לקדם צעדים לבלימת המחלה מבלי לפגוע פגיעה אנושה במפעלים ועסקים במגזר הפרטי, שאינם מקבלים קהל ומקפידים היטב על הוראות משרד הבריאות. חוסנה הכלכלי של מדינת ישראל הוא חלק מהחוסן הלאומי ויש לשמור עליו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים אתמול (חמישי) ואמר כי "המגפה צפויה לגבות מחיר כבד בחיי אדם". הוא ציין "דור שלם, מאות אלפים שנדבקו ישאו צלקות לכל החיים. מול זה אני רואה אנשים רוקדים ועושים סעודה בשולחן ארוך בלי מסיכות. התעוררו, אנחנו במציאות אחרת. צריך לעשות מעשה עכשיו. סגר הדוק, דווקא בחגים כשהמחיר הכלכלי נמוך", אמר נתניהו.

ראש הממשלה סיפר על התפתחויות רפואיות שהוא צופה כי יתרחשו בקרוב. "אני מקדם בדיקות מהירות לקורונה שנותנות תוצאות תוך דקות, ומעל הכל - עובד על קידום חיסון לישראל. לא יכולתי לומר זאת ונזהרתי, אבל היום אני אומר שיש אור בקצה המנהרה. יהיה חיסון ואני פועל לכך שיהיה בישראל כמה שיותר מהר", אמר.

בנאומו הדף ראש הממשלה את הטענה שהסגר נועד למנוע הפגנות נגדו. "אומרים לי שאני רוצה סגר כדי למנוע הפגנות. את הסגר צריך כדי להציל חיים. ההפגנות מבחינה פוליטית לא רק שהן לא פוגעות, הן מסייעות לנו פוליטית. הציבור מואס בזה. אין בזה פגיעה פוליטית, יש בזה פגיעה באמון הציבור. ההפגנות מצפצפות על כלל אזרחי ישראל", אמר נתניהו.