השר אדלשטיין
השר אדלשטייןצילום: יהונתן ולצר / TPS

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין החליט היום (שישי) להביא לאישור הממשלה תקנות לשעת חירום שיהיה בכוחן להגביל התקהלות עד לחקיקת החוק בכנסת שבוע הבא.

זאת בהסתמך על חוות דעת רפואית הקובעת כי חלה סכנה בהתקהלות ועקב העובדה כי מלאכת החקיקה לא תסתיים היום.

"מול עיניי נמצאת לפני הכל בריאות הציבור. לא אאפשר סיכון חיי אדם בהתקהלויות בכלל ולא בהפגנות ולא בבתי הכנסת", אמר.

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר הודיע היום (שישי) כי בכוונת מפלגת הליכוד לאשר את הגבלת המחאות בעזרת תקנות לשעת חירום, זאת בשל הקושי להשלים את החקיקה היום. במשרד המשפטים ובסביבת היועץ המשפטי לממשלה - כמו גם בכחול לבן, מתנגדים להצעה. "לא נאפשר הפעלת תקנות לשעת חירום נגד הפגנות", הבהיר שר הביטחון בני גנץ. "ההחלטה על הסגר המחמיר נועדה לבלום את המגפה ולא לחסום את ההפגנות או התפילות".

כחול לבן הודיעה כי לא תאפשר לשר הבריאות יולי אדלשטיין להעלות את התקנות המגבילות התקהלות לסדר היום של הממשלה. הליכוד מיהר להגיב "החוק ממילא לא יכל לעבור היום בכנסת עם 4000 הסתייגויות של האופוזיציה שמתנהלת בחוסר אחריות בשעת חירום לאומית. זה קורה בשל האובססיה של האופוזיציה לאפשר את פסטיבל ה״הפגנות״.

כיוון שלא ניתן להשלים את חקיקת החוק עד יום שלישי, הליכוד הציע תקנות לשעת חירום לימים ספורים כדי למנוע הפגנות המוניות שיגרמו לציבור לא לכבד את הסגר ובכך לסכן חיי אדם רבים", נאמר בהודעת הליכוד".

"בשעת חירום לאומית זו אין מקום לפוליטיקה קטנה. אף שההפגנות רק מסייעות לליכוד מבחינה פוליטית, הן מסכנות את בריאות הציבור ולכן יש להפסיק אותן.

אנו קוראים לכחול לבן וליועמ״ש לגלות אחריות ולאשר מיד את תקנות החירום כדי להציל את חייהם של ישראלים רבים", לשון הודעת הליכוד.