סדרה חדשה ביוזמת החמ"ד ויד בן צבי, עוסקת בחגי ישראל, ומתווכת לילדי החינוך הדתי את הקורונה באופן עמוק ומרגש, ברוח ערכי הלמידה החברתית רגשית.

בסצנה הראשונה של "סיירת סבתא" מקבלת גיבורת הסדרה אחינעם כרטיס שנה טובה חידתי מסבתא שלה, שאותה לא ראתה במשך חצי שנה בגלל הקורונה. הכרטיס שולח את אחינעם ואת אמה מדריכת הטיולים, למסע חיפושים אחרי סבתא, ואחרי משמעותם של ימים אלה.

אחינעם, בסדרה וגם במציאות, היא בתה של יוצרת הסדרה, אמנית הספוקן וורד צביה מרגליות. "הבמה החיה נלקחה ממני, ומצד שני זיהיתי את הצורך העמוק שהתעורר בזמן הסגר לתוכן איכותי לילדים" אומרת מרגליות, "כשקיבלתי את הפניה מהחמ"ד ומיד בן צבי, קפצתי על ההזדמנות בשתי ידיים. יד בן צבי, ארגון העוסק בחקר ירושלים. חובבי העיר, מבוגרים וילדים, צפויים להנות מפנינים חבויות שבעיר שאותם יחוו בצפיה בסדרה זו".

שושנה נגר, מ"מ ראש מינהל החמ"ד אומרת, "זכור ימות עולם בינו שנות דור, שאל אביך ויגדך זקינך ויאמרו לך. כיצד מחברים את תלמידנו אל שרשרת הדורות, אל מנהגי בית אבא של חודש תשרי בתקופה בה נמצאים בסגר?".

"הנהלת החמ"ד בשיתוף יד בן צבי יצאה בסדרת משדרים לכבוד חגי תשרי בסימן 'סירת סבתא' המשדר הראשון לכבוד רה"ש, והשני לקראת יום הכיפורים. הסדרה מוגשת בדרך חוויתית, בהשתתפות השחקנית צביה מרגליות ובתה אחינעם. במהלכה פוגשים התלמידים את מצוות ומנהיגי בית אבא".

"בעקבות המשדר הראשון שבו צפו מעל 7,000 בתי אב ,זכינו לקבל משובים מרגשים של חיבור, הזדהות וחזרה אל השורשים ומנהגי בית אבא. חמ"ד הוא כמו משפחה - יותר מתמיד בתקופה זו של חגי תשרי מלאי הוד בהם תלמידנו בביתם ממשיכים לחזק הקשר עם סבא סבתא בחיבור למעגל השנה ובחיבור לחגי תשרי", אמרה.

אריק וירצבורג סמנכ"ל תוכן וחינוך, יד בן צבי הוסיף "בימים בהם נהלי הקורונה לא מאפשרים לצאת לסיורים בכלל ובוודאי לא לסיורי סליחות, סיורי הסליחות באים לתוך הבתים. סמטאות נחלאות והרובע היהודי הופכות להיות חלק מוחשי מההכנה לחגי תשרי. יד בן צבי, מקיימת בימים אלו פעילויות רבות באופן מקוון, והסדרה 'סיירת סבתא' היא חלק משלל הפעילויות המקוונות שלנו".

אתי אורלב, סגנית ראש מינהל החמ"ד הוסיפה "שמחה ומודה על שיתוף הפעולה המתמשך עם יד בן צבי ומזמינה את קהילת ההורים והתלמידים לצפות ולהנות מהמשדרים ולחוות יחד את ההכנות וההתרגשות בימים אלו".

כתיבה ותסריט: צביה מרגליות, בימוי: נעם קידר, צלם: יעקוב ינאי ליין, הפקה: גלי שבת בראזני. שחקנים: דורון פוקסמן, צביה מרגליות ואחינעם מרגליות תלמידת כיתה ד' חמ"ד חורב.


הפרק הראשון בסדרה