ולדימיר פוטין
ולדימיר פוטיןצילום: רויטרס

בעקבות הסערה לאחר הבחירות הקודמות לנשיאות ארה"ב והטענות על מעורבות רוסית בבחירות, נשיא רוסיה פוטין קורא לארה"ב להסכים לחתום על אמנה שתבטיח כי שתי המדינות יימנעו מהתערבות בבחירות ובענייניה הפנימיים של המדינה השניה.

לפי הצעת פוטין, האמנה תכלול גם התחייבות שלא לשתול ידיעות מזוייפות, דיסאינפורמציה או להשתמש ברשתות החברתיות על מנת להתערב בבחירות במדינה האחרת. שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב הקריא הצהרה של פוטין, כאשר הנשיא הרוסי ביקר בתרגיל צבאי בהשתתפות סין ואיראן בדרום רוסיה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית TASS.

בהצהרתו קרא פוטין לארה"ב "לנהל שיח מומחים מקצועי שייצור ערבויות לאי התערבות בעניינים פנימיים זה של זה, ובמיוחד השימוש בטכנולוגיות מידע ותקשורת".

על פי סוכנות הידיעות רויטרס פוטין גם הציע כי שתי המדינות יגיעו להסכמה למניעת אירועים גדולים במרחב הסייבר, והשווה את ההסכם הזה להסכם הסובייטי-אמריקני משנת 1972 שנועד להפחית את האפשרות לתקריות צבאיות בים או באוויר.

"אחד האתגרים האסטרטגיים הגדולים של ימינו הוא הסיכון לעימות רחב היקף בתחום הדיגיטלי", כתב הנשיא הרוסי. "אחריות מיוחדת למניעתה מוטלת על גורמי המפתח בתחום אבטחת המידע הבינלאומית".

רוסיה הכחישה כי התערבה בבחירות בשנת 2016, ושר החוץ לברוב חזר על ההכחשה גם בסוף השבוע, לקראת הבחירות שיתקיימו בארה"ב בחודש נובמבר הקרוב. "כפי שאמרנו שוב ושוב, אין בסיס להצהרות כאלה. אנו בעד דיון מקצועי ובונה בכל הבעיות הקיימות, באמצעות משא ומתן", אמר לברוב בראיון לעיתון "מוסקבה טיימס".