בקבוק תבערה שאותר אצל המחבלים
בקבוק תבערה שאותר אצל המחבליםצילום: דובר צה"ל

כוח צה"ל עצר הערב (שני) ארבעה מחבלים פלסטינים ליד היישוב אלון מורה בשומרון. הארבעה תכננו להשליך בקבוקי תבערה לעבר יהודים.

תצפיות של צה"ל זיהו את המחבלים סמוך לכפר עזמוט. לוחמי צה"ל הוקפצו לנקודה, פתחו בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי לאוויר ועצרו את החשודים עליהם נתפסו בקבוקי תבערה.

ארבעת המחבלים הועברו לחקירה בשירות הביטחון הכללי.

מחר ייכנס לתוקפו עוצר יציאות למערך הלוחם בצה''ל ולחיילים בהכשרות, בשל הזינוק בתחלואה בצבא. משרתי צה''ל בבסיסים הפתוחים הונחו לעבוד במשמרות תוך שמירה על קפסולות, ללא קיום מפגש ביניהן.

כלל המשרתים במערך הלוחם, בבסיסי ההכשרה וביחידות הסגורות יגיעו ביום ג׳ לבסיסים ערוכים לשהות ממושכת, לתקופה של עד חודש ימים.

הרמטכ''ל כוכבי אמר אתמול כי ״מצב התחלואה במרחב האזרחי ובצה״ל מחייב אותנו לנקוט בסדרת פעולות להידוק והחמרת הנהלים בכל יחידות הצבא. שמירת כשירותו של צה״ל היא משימה עליונה, וכפועל יוצא מכך, המאבק במגיפת הקורונה בתוך צה״ל הינו משימה מרכזית. עלינו לפעול מידית ובמלוא העוצמה לצמצום התחלואה בצה״ל פנימה.

''הדבר הכרחי משני היבטים- שימור הכשירות של הצבא למשימותיו הביטחוניות, והיכולת להמשיך בסיוע הנרחב שהצבא מספק למרחב האזרחי. רק מאמץ משותף של המדינה, צה״ל והאזרחים יביא לצמצום התחלואה''.

כוכבי הוסיף: ''חובה עלינו כצבא, מראשון החיילים ועד אחרון המפקדים, לשמש בימים אלה דוגמה, ולממש את יעודנו בעת הזאת, שמירה על ביטחון המדינה ושותפות מלאה במאבק בקורונה, תוך מתן סיוע נרחב וככל שידרש למדינת ישראל".