מלון קורונה
מלון קורונהUnited Hatzalah

דו"ח אמ"ן שמתפרסם הבוקר (שלישי) מציג נתונים מדאיגים באשר למצב התחלואה בנגיף הקורונה בישראל.

על פי הדו''ח, מספר החולים החדשים ליום בישראל ממשיך להיות הגבוה בעולם ביחס לאוכלוסייה, ולראשונה ישראל עוקפת את ארצות הברית במספר המתים ליום מקורונה ביחס לגודל האוכלוסייה.

מומחי אגף המודיעין מזהירים כי המגפה מתפשטת בקצב עלייה מהיר בחודש האחרון. "קצב זה משקף עלייה רחבה בתחלואה בכלל האוכלוסייה ובכל המגזרים ברמה הארצית, ומושפע רק חלקית מהגדלת היקף הבדיקות''.

נראה כי בדומה למדינות אחרות, פתיחת מערכת החינוך מעצימה את התפשטות התחלואה בקרב בני נוער, וכך בכלל האוכלוסייה.

מספר החולים במצב קשה כתוצאה מנגיף הקורונה ממשיך לעלות באופן תלול, עלייה של כ-70% בחודש האחרון ויותר מפי עשרה בשלושת החודשים האחרונים.

''על פי הגידול לאחרונה במקרה ההדבקה החדשים ובפרט המשך העלייה במקרי ההדבקה בקרב בני 60 ומעלה, נראה כי הוא צפוי להמשיך לגדול משמעותית בתקופה הקרובה", אומרים מומחי אמ''ן ומתריעים: חלק מבתי החולים מתקרבים אל סף הספיקה שלהם.

מוקדם יותר הבוקר אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין כי "הסגר לא יוסר - חד-משמעית. אין שום תסריט שבעוד עשרה ימים אנחנו מרימים את הכל ואומרים 'הכל נגמר, הכל בסדר'".

בראיון לרשת ב' אמר אדלשטיין כי גם אם יתרחשו שינויים לטובה ומתוך תהליך הפקת הלקחים מהיציאה מהסגר הקודם, היציאה מסגר הנוכחי תיעשה באופן הדרגתי ואחראי. "לא יעזרו שום לחצים, הפתיחה של המשק ושל כל מרקם החיים שלנו תהיה הדרגתית".

הוא התייחס להערכת ראש הממשלה לפיה מספר החולים הקשים יגיע ל-1,500. "אני מקווה שלא נגיע לשם אבל בהחלט המערכת נערכת גם לתסריטים קשים".

לשאלה על המשך ההפגנות נגד ראש הממשלה ענה, "זה ייגמר בעוד אלפי חולים ובעוד חולים קשים בבתי חולים. כולנו צריכים לגלות אחריות, לא יקרה כלום אם אנשים ימצאו דרכים אחרות למחות. זאת זכותם אבל אפשר לעשות את זה גם בלי להתקהל ולעבור על כל הכללים".

השר אדלשטיין ציין כי פרוייקטור הקורונה, הפרופ' רוני גמזו, הודיע מראש שיגיע לשלושה חודשים ויסיים בסוף אוקטובר. הוא דחה את הטענה לפיה ראש הממשלה נכשל בטיפול בקורונה ואמר כי לא נתקל בשום מדינה שבה ראש הממשלה "לקח את הקורונה וזרק אותה לים".

לשאלה האם ייסגרו בתי המשפט בשל הדיונים בתיקי ראש הממשלה ענה שר הבריאות כי מדובר בהחלטה של מערכת המשפט ולא של משרדו.

3,426 חולים חדשים אותרו במהלך יום הכיפורים זאת מתוך 25,204 תוצאות בדיקות. מצבם של 772 חולים מוגדר קשה ו-208 מהם מונשמים. מספר הנפטרים עלה ביותר מ-50 ועומד הבוקר על 1,507 מאז פרוץ המגיפה.