5G
5Gצילום: ISTOCK

שר התקשורת ח״כ יועז הנדל העניק הבוקר (שלישי) רישיונות להפעלת תדרים בטכנולוגיית דור 5 בישראל, לחברות פלאפון, פרטנר והוט מובייל.

האירוע התקיים במעמד מנכ״לית המשרד לירן אבישר בן-חורין ואנשי ועדת המכרזים, בשיחת וידאו, מלשכת שר התקשורת בירושלים ובהשתתפות מנכ״לי החברות שקיבלו את רשיונות ההפעלה: מנכ״ל פלאפון רן גוראון, מנכ״ל פרטנר איציק בנבנישתי ומנכ״ל Hot mobile אילן ברוק.

השר הנדל אמר כי רשת הדור החמישי מביאה בשורה לכל אזרח במדינת ישראל ותאפשר ליהנות מהטכנולוגיה המתקדמת בעולם.

״אנחנו בעיצומו של אחד המשברים הקשים שפקדו את מדינת ישראל, מרבית התהליכים החברתיים בזמן הקורונה מתבססים על תשתיות תקשורת ויכולים להיות ברי קיימא רק עם תשתיות תקשורת מתקדמות, משבר במאפיינים אלו מחייב מעבר לתשתיות תקשורת מתקדמות ואינטרנט אולטרה מהיר שמגיע לכולם", אמר הנדל.

''מהרגע הראשון שנכנסתי למשרד ידעתי שזו תהיה המשימה. להצעיד את המדינה קדימה באמצעות האצת פרישת תשתיות התקשורת המתקדמות בנייח ובנייד. אני גאה בתהליכים המואצים שנעשו במשרד, גם במהפכת הסיבים שכבר יצאה לדרך וגם בדור 5. כדי למצות את מגוון הפוטנציאל של הדור החמישי אנו פועלים במקביל לדחיפת הפרישה גם ליצירת אקו- סיסטם לתעשיית הזנק מתקדמת לטכנולוגיית הדור החמישי בשיתוף עם רשות החדשנות''.

שר התקשורת הוסיף ''אני שמח על כך שמרגע קבלת תוצאות המכרז החברות לא שקטו על השמרים ועבדו בצורה מהירה על מנת לעמוד בתנאים לקבלת הרישיון. אני רוצה להודות לשותפינו במשרד האוצר, לצוות המשרד בהובלה ובניצוחה של מנכ"לית המשרד, לירן אבישר בן-חורין. מדינת ישראל והעולם כולו עוברים ימים קשים וטוב שיש כמה נקודות אור לבנייה וצמיחה במדינת ישראל״.

מנכ״לית המשרד, לירן אבישר בן- חורין: ״אנחנו נמצאים היום בפתחו של עידן חדש. פרישת דור 5 במדינת ישראל תאפשר לייצר מנועי צמיחה ותוביל לקידום התעשייה, ההייטק ערים חכמות וטכנולוגיית IOT. ההישג חשוב מתמיד בימים אלו ועל רקע הפוטנציאל הכלכלי האדיר למשק הישראלי, אני קוראת לחברות ולתעשיית ההזנק הישראלית לממש את הפוטנציאל בפיתוחים בסביבת דור 5''.