האוניברסיטה העברית
האוניברסיטה העבריתצילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בישראל החליטה האוניברסיטה העברית כי שנת הלימודים תיפתח השנה בהוראה מרחוק, באופן מקוון בלבד.

השיעורים יתקיימו באמצעות הזום, והכניסה לשיעור בזום תאפשר דרך אתר הקורס במוּדל.

הוראה במתווה המשולב, שבו חלק מן השיעורים יתקיימו בכיתות, תחל בהקדם האפשרי, בכפוף לשיפור בנתוני התחלואה. השאיפה היא להתחיל לקיים לימודים בקמפוסים במתווה המשולב כבר בשבועות הראשונים של פתיחת שנה"ל.

באוניברסיטה העברית מבהירים כי למרות שהזמן המדויק שבו יחלו לימודים בקמפוסים תלוי בהתפתחות המגיפה, ההערכה היא כי למידה משולבת כזאת תתאפשר עוד במהלך סמסטר א'.

המעונות ממשיכים וימשיכו לפעול באופן סדיר. האוניברסיטה בוחנת בימים אלו הפעלת שירות מיוחד לבדיקות קורונה במעונות, אשר יסובסד על-ידי האוניברסיטה ויהיה כרוך בהשתתפות עצמית סמלית. בשלב ראשון הוא יהיה מיועד לכל דיירי המעונות שיבקשו להיבדק.

באגודת הסטודנטים באוניברסיטה בירכו על ההחלטה, "לאור נתוני התחלואה האחרונים אנחנו רואים את ההחלטה כנכונה ואחראית. בהמשך לסמסטר האחרון בו נאבקנו על כך שהמבחנים יהיו מקוונים, וכדי לשמור על הבריאות של כל אחד ואחת מאיתנו, גם בתקופה הקרובה נמשיך לפעול יחד לשמירה על הזכויות שלנו הסטודנטים והסטודנטיות. נעמוד על כך שלכל אחד ואחת יהיה את המענה הראוי ללמידה מקוונת עם האמצעים המתאימים, שההכשרות והלימודים המעשיים לא יפגעו ושהזכויות של כולנו יישמרו. גם בתקופה מאתגרת זו נמשיך את השיח מול האוניברסיטה ונשמיע את קולם של הסטודנטים והסטודנטיות בעברית, כדי שאף סטודנט לא יישאר מאחור".