פעילת שמאל שנסעה ברכב נזפה היום (שלישי) בחייל צה''ל שעמד במחסום של המשטרה באזור קריית הממשלה בירושלים.

בסרטון שהופץ ברשת נראית האישה אומרת לחייל ''למה אתה לובש וסט של המשטרה, אתה מהצבא, אתה לא מתבייש? עם כומתה אדומה, אתה לא מתבייש?''.

''הצבא זה שלנו, לא של המשטרה. בושה. אתה צריך לסרב פקודה. פשוט תתבייש לך, פשוט תתבייש, אתה לא תתווכח איתי, אני אתווכח איתך, אני אבייש אותך, אתה חייל בצה''ל", הוסיפה.

חבר הכנסת משה בוגי יעלון (יש עתיד תל''ם) אמר בתגובה: ''הפעלת חילי צה"ל באזור הכנסת, מול אזרחים המבקשים למחות באופן דמוקרטי, ולהאבק כנגד הפגיעה בחופש הביטוי, היא ליקוי מאורות מסוכן! אני דורש כינוס מידי של ועדת החוץ והביטחון, כדי לברר מי אחראי לזה''.

תגובת דובר צה''ל: ''צה''ל מגנה בכל תוקף פגיעה והתנהגות בוטה כלפי חייליו המסייעים למשטרת ישראל. נבהיר כי פעולות החיילים מתבצעות על פי החלטות הממשלה וכחלק מהמאמץ הלאומי בו משתתף צה״ל בהתמודדות למול נגיף קורונה.

''נדגיש כי החיילים אינם בעלי סמכות אכיפה מכל סוג שהוא כלפי אזרחים. צה״ל מביע את הערכתו לפעילות החיילים ולהתנהגותם הממלכתית", לשון התגובה.

מפגיני קריים מיניסטר מול הכנסתקריים מיניסטר

מוקדם יותר התקיימה הפגנה מחוץ לכנסת בהשתתפות מאות אנשי שמאל. עוכב לחקירה חשוד שתקף את אחת השוטרות באמצעות מקל ופצע אותה בפלג גופה התחתון ובידה. בהמשך נעצרו עוד שלושה מפגינים שתקפו פקחי עירייה ושוטרים שהגיעו להסיר שלטים.

ארגון "הדגלים השחורים" הגיב "משטרת נתניהו ממשיכה באלימות חסרת הפשרות שלה נגד כל מי שאינו תומך משטר נתניהו. כחול לבן צריכים להתבונן בתמונות הללו ולהבין את גודל השעה. נתניהו מנסה לרסק באלימות את הדמוקרטיה, זה הזמן לעצור אותו".