הנבחרת הישראלית
הנבחרת הישראליתצילום: משרד החינוך

האולימפיאדה הבינלאומית במתמטיקה, 61 IMO, התקיימה בשבוע שעבר באופן מקוון בהשתתפות 622 תלמידות ותלמידים מ- 114 מדינות ברחבי העולם.

השנה הובילה רוסיה את ניהול האולימפיאדה בה הגיעה נבחרת ישראל להישגים מרשימים.

שחר פרידמן מרחובות, תיכון דה שליט רחובות- זכה במדליית זהב
רונאל לקר מהר אדר, תיכון הראל מבשרת ציון- זכה במדליית כסף
שבו רגבים מכפר סבא, תיכון ע"ש יצחק רבין כפר סבא- זכה במדליית כסף
יובל אילני מרחובות, תיכון דה שליט רחובות- זכה במדליית ארד
אלמוג ולד מפתח תקווה, שש שנתי אחד העם פתח תקווה- זכה במדליית ארד
משה סינקלר מירושלים, תורני ע"ש הימלפרב ירושלים- זכה במדליית ארד

את נבחרות ישראל במדעים מובילים יחד משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס החל משנת 2017 במסגרת מיזם משותף. ההכשרה שלה מתבצעת ע"י צוות מקצועי משותף של בית הספר למדעי המתמטיקה באוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת תל אביב לנוער.

שר החינוך יואב גלנט יואב גלנט בירך את חברי נבחרת ישראל במתמטיקה ואמר: "ההישגים המרשימים של יובל, אלמוג, רונאל, משה, שחר ושבו הביאו כבוד רב וגאווה למדינה שלמה. הערכתי הגדולה לכל אחד מהמשתתפים ולצוות המאמנים המסור, שהוכיחו ששום דבר לא עומד בפני הרצון – גם לא בתקופה מאתגרת ומורכבת זאת. משרד החינוך יוסיף לתמוך ולעודד מצוינות בכל התחומים ובכל שכבות הגיל".

מנכ"ל משרד החינוך, עמית אדרי: "ההישגים שרשמו תלמידי מערכת החינוך של מדינת ישראל מעוררים גאווה גדולה. המתמטיקה, מלכת המדעים היא הבסיס לפיתוחם וקידומם של תחומי המדע האחרים, וזכיותיהם של התלמידים בתחום חשוב זה מציבים את ישראל בחזית המדינות המובילות בחקר המדע. הם אף סוללים בפני התלמידים שלנו את הדרך להיות חלק מחוקרי העתיד שיובילו בסופו של דבר לפריצות דרך חשובות. אני מברך את התלמידים ואת צוות המאמנים אשר ליווה אותם לאורך כל הדרך".

מנכ"ל מרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס, אלי פריד: "אני מברך את תלמידי נבחרת ישראל במתמטיקה, שהביאו כבוד רב וגאווה גדולה למדינת ישראל. גם בימים מאתגרים אלה, בישראל כמו בעולם כולו, תלמידי הנבחרת והצוות המקצועי התמידו באימונים, בהשקעה רבה ובנחישות להצליח, להצטיין ולהגיע להישגים. מרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס ימשיך לקדם בשותפות עם משרד החינוך את תלמידי נבחרות ישראל במדעים, תוך השקעה משמעותית והכשרה איכותית באוניברסיטאות המובילות בישראל".

סמנכ"ל תקשוב טכנולוגיה ומערכות מידע, ד"ר עופר רימון: "נבחרת ישראל במתמטיקה ייצגה בכבוד את מדינת ישראל ואת מערכת החינוך שלנו. תלמידי הנבחרת עברו בנחישות ובהתמדה דרך ארוכה, רצופה בלמידה, בתרגול ובמאמץ. אנחנו מלאי הערכה ותודה לתלמידים שלנו ומאמינים, שהם צריכים לשמש מודל למצוינות. נמשיך להשקיע בתלמידים שלנו ולהעניק להם כלים, שיאפשרו להם לכבוש פסגות ולהפוך את ישראל למדינה מובילה בעולם".

ראש בית הספר למדעי המתמטיקה באוניברסיטת תל אביב, פרופ' גדי פיביך: "ברכות לחברי נבחרת ישראל במתמטיקה. ההישגים המרשימים הם תוצאה של כשרון מתמטי, עבודה קשה וצוות מקצועי שמלווה את התלמידים ומוביל אותם שנה אחר שנה להישגים אלו".